حجت الاسلام ناصر خدایاری روز چهارشنبه در جلسه کمیته رسانه و تبلیغات ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی افزود: اصحاب رسانه باید با انتقال دغدغه ها و نیازهای مردم به مسوولان و ساده‌سازی اصطلاحات دستگاه‌های اجرایی و تبیین اقدامات نهادها به مردم، وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها به‌ویژه در زمان بحرانی نظیر کرونا باید بخشی از راه حل باشند و پاسخ مناسب را پس از شناسایی مشکلات در بخش‌های مختلف، جستجو کرده و ارائه دهند.

وی بیان کرد: در صورت پاسخ دادن به ابهامات مردم، شایعات جایی در بین اقشار مختلف نخواهد داشت و خبرهای متقن مورد توجه شهروندان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه جنگ ویروس کرونا، جنگ پارتیزانی است، ادامه داد: رفتار این ویروس ناشناخته است و نباید با آرام شدن نسبی وضعیت در برخی مناطق، توقع بازگشتن به روال عادی زندگی را داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: این پیام باید به صورت مستمر به مردم داده شود و مردم نیز باید توجه داشته باشند که تا رسیدن به وضعیت عادی، زمان بسیار زیادی نیاز است.

حجت الاسلام خدایاری همراهی همه مردم، رسانه‌ها و نهادها را برای خروج از وضعیت بحرانی مورد تاکید قرار داد و گفت: در این راستا، وظیفه رسانه زنده نگه‌داشتن حساسیت‌ها در جامعه در کنار ایجاد امید و اطمینان از بهبود شرایط در بین مردم است.

وی گفت: در این شرایط حساس، برخی شایعات در راستای سوء استفاده برخی افراد به‌ویژه در حوزه کاهش توزیع مواد غذایی و بهداشتی در جامعه مطرح می‌شود که از اساس کذب بوده و رسانه‌ها نیز باید در این خصوص شفاف‌سازی کنند.

به گزارش ایرنا، در این جلسه اعضای حاضر به بیان نظرات خود در خصوص وضعیت بحران کرونا، اقلام بهداشتی موجود در بازار، نیازهای امروز جامعه در حوزه رسانه و افزایش امید مردم به حل بحران در کنار ایجاد حساسیت در راستای جلوگیری از سهل انگاری شهروندان بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.