فرماندار اشنویه روز دوشنبه در این آیین با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان توسط معلمان در واقع یک حرفه مقدس و همانند شغل انبیای الهی است، افزود: معلمان، اثرگذارترین رکن توسعه و تعالی جوامع هستند و بر این اساس توجه به نیازهای اساسی این قشر تاثیرگذار لازم و ضروری است.

عبدالسلام مام‌عزیزی افزود:  شاخصه علم در اعتلای مدنیت و فرهنگ بر کسی پوشیده نیست و معلمان همواره نقش سازنده‌ای در عرصه‌های علمی و فرهنگی کشور ایفا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تعلیم و تعلم سرمشق همه انبیاست بنابراین در همه حال باید قدردان مقام و شخصیت والای معلم باشیم، اظهار داشت: بدون برخورداری از آموزش و پرورش پویا نمی‌توان به توسعه امیدوار بود و رشد و کمال جامعه در تربیت نیروهای ارزشمند است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در طی چند سال اخیر در امر مدرسه‌سازی گفت: افزایش قابل توجه سرانه فضای آموزشی در این شهرستان در دولت تدبیر و امید با توجه به کمبود اعتبار دولتی نشان‌دهنده توجه ویژه و اهتمام جدی مسوولان به امر خطیر آموزش و پرورش است.

فرماندار اشنویه افزود: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۱۵۳ کلاس درس به مجموع فضاهای آموزشی این شهرستان اضافه شده که از این تعداد سهم خیّران ۵۱ کلاس درس، کلاس های مشارکتی ۳۹ کلاس درس و دولتی ۶۳ کلاس درس بوده است.

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید همواره به جایگاه و نقش زنان اهمیت داده و حضور یک بانو در راس آموزش و پرورش این شهرستان نمونه بارزی بر باور به توانایی زنان است در ایران اسلامی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اشنویه نیز گفت:‌ مراسم روز معلم امسال به صورت نمادین و با حضور عده معدودی از معلمان به دلیل شرایط خاص بیماری کرونا برگزار شد.

شیرین جهانگیری افزود: معلمان به عنوان طلایه‌داران پیشرفت، در این شرایط سخت کرونایی وظیفه خود را به خوبی انجام دادند و نشان دادند همیشه آماده خدمت هستند.

در شهرستان مرزی اشنویه، ۱۳۴ مدرسه با ۶۸۰ کلاس درس وجود دارد که در مجموع ۱۴ هزار و ۹۷۷ دانش‌آموز در پایه‌های مختلف تحصیلی در آن تحصیل می‌کنند؛ ‌هزار و ۱۶ معلم کار آموزش به این دانش‌آموزان را برعهده دارند.

در این جلسه «نجم‌الدین تمری » نیز به عنوان معاون سیاسی فرمانداری اشنویه معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.