محمد جهین روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده توسط اداره صنعت، معدن و تجارت، دایره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و اتاق اصناف این شهرستان به جز واحدهای صنفی نان لواش سنتی و ماشینی (آزادپز و یارانه‌ای)، واحدهای دیگر عرضه‌کننده نان از جمله سنگک، روغنی، بربری و انواع نان‌های فانتزی طبق برنامه مشخص امکان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: براساس این تصمیم این واحدها از ساعت ۱۴ به بعد مجاز به فعالیت و ارایه خدمات به شهروندان خواهد بود و فعالیت آنها در ساعات صبح و خارج از برنامه اعلامی تخلف بوده و با واحدی که از این مصوبات سرپیچی کند طبق قانون برخورد خواهد شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با اشاره به اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت بر بازار اظهار داشت: در قالب طرح ضیافت که از اول اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت بازرسان با مشاهده هرگونه تخلفی با آن برخورد قانونی خواهند کرد.

«جهین» گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در قالب طرح نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی، بازاریان متخلف این شهرستان تاکنون ۹۴۳ میلیون و ۲۸۷ هزار ریال در قالب ۱۸۲ فقره پرونده جریمه شده‌اند.

وی بیان کرد: در این مدت ۲ هزار و ۳۱۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام و در این ارتباط هم ۱۷۳ مغازه پلمب و ۷۰۰ اخطاریه نیز صادر شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت واحدهای صنفی غذاخوری به منظور حفظ سلامت شهروندان و در راستای مقابله با کرونا تا اطلاع ثانوی ممنوع است، افزود: با اعلام ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونای این شهرستان تمام واحدهای صنفی غذاخوری‌ها، کبابی‌ها، ساندویچ و فست فودها تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و حق ارائه خدمات حتی به صورت بیرون‌بر را نیز نخواهند داشت.

وی افزود: در این مدت تنها واحدهای صنفی غذاهای آماده که دارای پروانه کسب در این حوزه هستند، حق ارائه خدمات آن هم به صورت بیرون‌ به شهروندان را دارند.

فعالیت واحدهای صنفی مهاباد در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونای این شهرستان از ۲ ماه قبل تعطیل شد.

شهرستان ۲۴۱ هزار نفری مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.