محمد جهین روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اعلام ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونای این شهرستان تمام واحدهای صنفی غذاخوری‌ها، کبابی‌ها، ساندویچ و فست فودها تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و حق ارائه خدمات حتی به صورت بیرون‌بر را نیز نخواهند داشت.

وی ادامه داد: در این مدت تنها واحدهای صنفی غذاهای آماده که دارای پروانه کسب در این حوزه هستند، حق ارائه خدمات آن هم صرفا به صورت بیرون بر می‌توانند به شهروندان خدمات ارایه دهند.

وی از بازگشایی تمام واحدهای صنفی کم‌خطر و مجتمع‌های تجاری خبر داد و گفت: بازاریان و کسبه باید همچنان به صورت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را مطابق پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان رعایت کنند تا سلامت خود و دیگران در خطر نیافتد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد ضمن قدردانی از همکاری مطلوب بازاریان این شهرستان در طول محدودیت کسب و کار، اظهار داشت: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت واحدهای صنفی خارج از دستور ستاد مقابله با کرونا شهرستان با واحد مربوطه برخورد قانونی از جمله جریمه و پملب خواهد شد.

«جهین» همچنین تاکید کرد: براساس تصمیمات ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا مبنی بر اجرای گام دوم فاصله‌گذاری هوشمند، تمامی اصناف کم‌ریسک و پرریسک موظف به ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری و بارکد در سامانه اصناف و صنایع هستند.

فعالیت واحدهای صنفی مهاباد در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونای این شهرستان نزدیک به ۲ ماه قبل تعطیل شد.

شهرستان ۲۴۱ هزار نفری مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.