حسن خضری روز پتجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اقدام خودجوش مردمی و با همکاری اعضای شورای روستا و دهیاران این روستاها، ماسک‌های ۲ لایه بهداشتی برای کمک به روند پیشگیری از بیماری همه‌گیر کرونا در روستاها دوخته و تحویل مردم شد.

وی با بیان اینکه برای دوخت این تعداد ماسک ۱۵ میلیون ریال از محل خودیاری دهیاری هزینه شده است، افزود: ماسک‌های تولید شده بین روستاهای «شهریکند»، «قره‌براز»، «درویشعلی»، «اینگی‌کند» و «برده‌زرد» و ۴۰۰ ماسک دیگر در میان افراد کم برخودار شهر بوکان توسط دهیاران توزیع شد.

وی  اضافه کرد: این میزان ماسک توسط ۲۰ نفر خیاط ساکن در این روستا از ابتدای شیوع بیماری کرونا در بخش مرکزی در این شهرستان تولید و توزیع شده است.

خضری ادامه داد: در روستای «برده‌زرد» از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۰۰ لیتر آب آژاول توسط مردم تهیه و با استفاده از ۲۶ دستگاه و ۵۴ نفر داوطلب برای ضدعفونی و گندزدایی اماکن استفاده شده است.

وی افزود: در راستای مقابله با بیماری کرونا و پیشگیری از شیوع آن، ۱۷۰ روستای این شهرستان نیز با همکاری بخشداران و دهیاران ضدعفونی و گندزدایی شد.

وی اضافه کرد: برای اجرای این امر یک هزار لیتر آب ژاول برای ضدعفونی و گندزدایی روستاهای ۲ بخش مرکزی و سیمینه در اختیار دهیاران منطقه قرار گرفت.

به گزارش ایرنا بوکان دارای ۱۷۲ روستا در ۲ بخش مرکزی و سیمینه است؛ این شهرستان بعد از ارومیه دارای بیشترین تعداد افراد مبتلا به کروناست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.