مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز چهارشنبه در این آیین اظهار داشت: این سازمان در کنار ماموریت‌های کمک به اقتصاد ملی و پیوند آن به اقتصاد منطقه موضوع بسیار مهم توسعه عمران و آبادانی منطقه و برخورداری ساکنان این مناطق در روستاها و شهرها از امکانات زیربنایی و زیرساخت‌های مورد نیاز برای معیشت را در دستور کار خود قرار داده است.

محمدرضا عبدالرحیمی اضافه کرد: در این راستا این پروژه آبرسانی به ۲۱ روستای واقع در یکی از شهرستان‌های واقع در محدوده منطقه آزاد، با مشارکت اجرای قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه شهدای آذربایجان غربی و نظارت فنی سازمان آب و فاضلاب استان اجرایی شده که ۳۸ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز آن از طریق سازمان منطقه آزاد ماکو تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی یکی از ماموریت‌های اصلی سازمان منطقه آزاد ماکو است، افزود: این منطقه دارای ۶ شهر و ۲۷۰ روستاست که روند توسعه آنان با برنامه‌ریزی مناسب دنبال می‌شود. 

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از مطالبات به حق مردم این ۲۱ روستا تأمین آب شرب بهداشتی بوده، گفت: این پروژه به طول ۲۲.۳ کیلومتر اجرا می‌شود که تاکنون چهار کیلومتر از آن به اتمام رسیده و حداکثر تا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

سردار حبیب شهسواری با اشاره به اینکه سپاه شهدا از محل اعتبارات نیروی زمینی و قرارگاه حمزه سیدالشهدا در سال ۱۳۹۸با اعتبار یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی بیش از چهارهزار و ۷۵۰ پروژه کوچک و بزرگ را با هدف محرومیت زدایی اجرایی کرده، بیان کرد: در جهت رفع محرومیت و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی در مناطق محروم، کارهای جهادی خوبی در حال انجام است که موجب تحول در این منطقه خواهد شد.

همچنین بعد ازمراسم کلنگ زنی پروژه تامین آب شرب روستای آداغان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال با مشارکت مردم، شرکت آب و فاضلاب و قرارگاه آبادانی سپاه استان آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.

با افتتاح این پروژه ۲۹۸خانوار این روستا از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.

ماکو یکی از شهرهای شمالی آذربایجان‌غربی است که در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.