جلال غفارزاده روز شنبه در جلسه ساماندهی تولید ماسک در آذربایجان‌غربی افزود: امکان انتقال بیماری از طریق تماس دست با ماسک‌های تولید خانگی و بدون استریل وجود دارد و فروش هرگونه ماسک بدون مجوز و شناسنامه در داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها ممنوع است.

وی از راه‌اندازی گرم‌خانه استریل ماسک در ارومیه خبر داد و اضافه کرد: به منظور اطمینان از طی فرآیند مناسب استریلیزاسیون، تولیدات همه واحدها به گرم‌خانه معاونت غذا و دارو انتقال خواهد یافت و پس از طی فرایند استریل به بازار عرضه خواهد شد.

وی به اهمیت کیفیت ماسک در ایمنی از بیماری اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه اولین محل مواجه بیماری در بدن از راه دهان، گلو و سپس انتشار در سایر بخش‌های دستگاه گوارش است، استفاده از ماسک با کیفیت از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی با اشاره به ورود ۱۰ کارگاه تولیدی ماسک در آذربایجان غربی به مدار تولید بیان کرد: کارگاه‌های تولیدی کوچک نیز می‌توانند به این تعداد افزوده شوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: با تحقق این امر می‌توان در زمینه ایجاد زیرساخت مناسب در استان، افزایش تولید، بهبود کیفیت و افزایش نظارت‌های مستمر قدم‌های موثری برداشت و هماهنگ و جهادی به جلو حرکت کرد.

غفارزاده تاکید کرد: با همه افرادی که به صورت زیرپله‌ای، بدون مجوز اقدام به تولید ماسک کنند برخورد می‌شود که در این راستا شهروندان نیز می‌توانند با شماره ۱۹۰ مکان‌های غیرمجاز تولید ماسک را اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، ماسک یکی از اضلاع پیشگیری از بروز بیماری کرونا در دنیا بوده و همه کشورها با مشکل کمبود آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

روزانه ده‌هاهزار ماسک در آذربایجان‌غربی تولید و روانه بازار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.