به گزارش خبرگزاری مهر، بهنام شهدی سه‌شنبه در کارگروه خرید تضمینی گندم آذربایجان‌غربی اظهارکرد: گندم یکی از محصولات اصلی و استراتژیک است که نه تنها در کشور ما بلکه در سایر کشورها نیز در اقتصاد غذایی و اقتصاد کلان کشاورزی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد از این رو برای تولید این محصول برنامه‌ریزی‌هایی حتی قبل از کاشت و برداشت صورت می‌گیرد.

وی به دستورالعمل پیشگیری و کنترل بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: در این مورد باید سلامت شاغلان و بهداشت فردی فروشندگان در مراکز خرید گندم، فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت و ضدعفونی محیط و مرکز خرید به‌خوبی رعایت شود.

شهدی با بیان اینکه واریز به موقع مبلغ خرید تضمینی گندم یکی از دغدغه‌های کشاورزان به حساب می‌آید، افزود: انتظار می‌رود امسال نیز این امر مورد توجه قرار گرفته و پیگیری‌های لازم برای پرداخت به موقع و در حداقل زمان به گندم‌کاران انجام شود.

وی یادآور شد: در سال زراعی جاری، ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی به کشت گندم پاییزه اختصاص یافته که ۹۰ هزار هکتار به صورت آبی و ۲۸۰ هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است.

ارتقای کیفیت گندم تولیدی، مبارزه با آفات گندم، استفاده از بذرهای اصلاح شده و مقاوم با بعضی آفات و امراض، تأمین نهاده‌ها و آموزش از مواردی بود که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه به آن تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.