رستگار احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته ۸۲ هزار و ۵۱۸ دقیقه کل مدت زمان قطعی برق در مهاباد بود که این مقدار ۲۷۴ ساعت کمتر از سال ۱۳۹۷ است و نشان از کاهش ۱۶.۶ درصدی دارد.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته بیش از ۳۶۶ هزار مگاوات ساعت برق در این شهرستان مصرف شده است که این میزان ۸.۳۲ درصد نسبت به سال قبل از آن بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته مصرف برق مهاباد در زمان اوج خود به ۶۷.۹۲ مگاوات رسید، اضافه کرد: این میزان مصرف ۰.۳۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۷ کمتر است که با توجه به مدیریت صحیح بار، زمان‌بندی دقیق و خاموشی‌های با برنامه، همکاری شهروندان و ادارات اتفاق افتاده است.

مدیر توزیع برق مهاباد اظهار داشت: پارسال با اضافه شدن سه هزار و ۸۵ مشترک برق جدید به شبکه توزیع برق مهاباد، تعداد انشعاب‍‌های برق این شهرستان به ۹۱ هزار و ۹۰۲ مشترک رسیده است.

وی همچنین اضافه کرد: متوسط رشد بار مهاباد نسبت به سال گذشته به حدود پنج درصد رسید که حاصل بهره‌برداری مناسب از ظرفیت شبکه و تجهیزات مربوطه از جمله ترانسفورماتورها است.

«احمدی»، در خصوص راهکارهای کاهش مصرف برق در بخش خانگی هم اظهار داشت: این مدیریت تلاش می‌کند تا با رهنمودهای فرهنگی و ایجاد تغییرات ساده در چگونگی مصرف، میزان مصرف را کاهش دهد.

با افزایش دما در فصل گرما و استفاده بیش از حد از وسایل سرمایشی پرمصرف نظیر کولرهای گازی، امکان خاموشی در سطح کشور در فصل گرما وجود دارد.

مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی‌ واقع شده و دارای بیش از ۷۲ هزار مشترک خانگی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.