ریتا خضرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این چهار واحد اقامتی که ۲ مورد هتل، یک مهمانپذیر و یک مجتمع گردشگری است با توجه به مصوبه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در راستای ایجاد مراکز نقاهتگاهی یا همان بینابینی با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی به کار گرفته شد.

وی افزود: یکی از ۲ واحد اقامتی در ارومیه برای استراحت کادر درمانی و دیگری برای طی کردن دوره نقاهت بیماران بهبودیافته کرونایی اختصاص یافته و در ماکو نیز یک هتل برای کادر پزشکی و یک مهمانپذیر برای بیماران در نظر گرفته است.

خضرزاده ادامه داد: طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا تعدادی از واحدهای اقامتی سطح استان بدون پذیرش مسافر برای استفاده در مواقع لزوم در حالت آماده‌باش است.

طی ۲۵ روزی که از ثبت نخستین بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی می‌گذرد، ۴۲۸ نفر در ۱۷ شهرستان این استان به این بیماری مبتلا و از این تعداد، متاسفانه ۳۱ نفر جان خود را از دست داده و ۲۱۸ نفر شامل حدود ۵۱ درصد مبتلایان ترخیص شده‌اند.

نخستین مورد ابتلا به کرونا روز هشتم اسفند امسال در آذربایجان‌غربی ثبت شد؛ برخی پیش‌بینی‌ها از تداوم چندین هفته تا چندین ماهه این بیماری خبر می‌دهد و کوتاه‌شدن این روند، به همراهی مردم از طریق خودقرنطینگی بستگی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.