به گزارش خبرگزاری مهر، جواد آقازاده در خصوص آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان ۱۹۳ نفر به این بیماری مبتلا شده و از این تعداد هفت نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ نفر به تعداد مبتلایان و یک نفر به تعداد جان باختگان بر اثر بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اضافه شده که این فرد در شهر بوکان بوده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی عنوان کرد: تاکنون نمونه آزمایشگاهی ۶۶۸ نفر مشکوک به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی دریافت شده که از این تعداد، نتیجه ۱۹۳ نفر مثبت بوده‌است.

وی با بیان اینکه همچنین تاکنون ۸۰ نفر از مبتلایان به کرونا در استان از بیمارستان ترخیص شده‌اند تاکید کرد: رعایت بهداشت فردی برای شهروندان همچنان الزامی است و باید موارد مطرح شده توسط متخصصان به صورت کامل توسط خانواده‌ها رعایت شود.

وی از خانواده‌ها خواست در صورت امکان از حضور در مکان‌های پردتردد شهر همچون بازار، مناطق گردشگری و تاناکورا خودداری کنند و با نشستن در خانه‌ها از آلودگی به این ویروس در امان باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیات اینکه ماندن در خانه بهترین و مهمترین راهکار مقابله با این ویروس است و سلامت مردم را به دنبال دارد افزود: برای جلوگیری از انتشار بیماری در ستاد استانی مصوب شد که اگر فردی از اعضای خانواده بیمار مبتلا به کرونا، کارمند باشد جهت عدم حضور در محل کار، برای وی مرخصی استعلاجی در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس قرارگاه دانشگاهی کنترل کووید ۱۹ ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به گسترش پیش رونده بیماری کرونا ویروس و پتانسیل بالای انتقال عامل بیماری در فضاهای پر تجمع و شلوغ بخصوص در مراسم عقد زوجین در دفاتر ثبت رسمی ازدواج با حضور خانواده‌ها لازم است برای پیشگیری از گسترش بیماری، مراسم عقد با حضور زوجین و حداقل حضور سایر افراد در دفاتر مذکور جاری و ثبت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.