محمد حضرت پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ستاد وظیفه استقبال و میزبانی از میهمانان نوروزی و راهنمایی و هدایت آنها را برعهده داشت که امسال در جهت پیشگیری از کرونا تشکیل نخواهد شد.

وی اضافه کرد: مجموعه شهرداری ارومیه تابع سیاست های کشوری در رابطه با پیشگیری از بیماری کروناست و همگام با وزارت کشور و استانداری آذربایجان غربی حرکت می کند.

وی بیان کرد: شهرداری ارومیه به هیچ وجه اجازه اسکان در چادر مسافران نوروزی در پارک‌ها و بوستان‌ها را نخواهد داد و همچنین اسکان میهمانان نوروزی در تمامی مراکز اقامتی شهرداری ممنوع است و به هیچ وجه این موضوع قابل تغییر نخواهد بود.

شهردار ارومیه تاکید کرد: از همه هموطنان می خواهیم که ارومیه را مقصد سفرهای خود قرار ندهند زیرا این امر به شیوع بیشتر بیماری کرونا کمک می کند.

حضرت پور گفت: خدمات شهرداری ارومیه به صورت غیرحضوری و اینترنتی شده و شهروندان می توانند بسیاری از خدمات شهرداری و سازمانهای تابعه را با مراجعه به سایت  khedmat.urmia.ir  پیگیری کنند و نیازی به حضور شهروندان در ادارات شهرداری نیست.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۵۱۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز تاکنون نتیجه ۱۴۴ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، پنج نفر جان خود را از دست داده و ۴۸ نفر از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

از این تعداد، ۵۹ نفر مربوط به ارومیه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.