حسن خضری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: بارش سنگین برف که از روز جمعه در این شهرستان آغاز شده‌است و همچنان ادامه دارد، باعث بسته شدن راه ارتباطی روستاهای «لاسه‌گولان»، «یاغیان»، «سارده کوهستان»، «زاواکوه»، «موسی»، «ابراهیم خصار» و «گندمان » از توابع بخش مرکزی و «ایل گورک» این شهرستان شده‌است.

وی ارتفاع برف در این منطقه را ۵۰ سانتی‌متر عنوان کرد و افزود: با مسدود شدن این مسیر، راه ارتباطی یکهزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت این روستاها مسدود شده و تلاش برای بازگشایی این مسیرها و نمک‌پاشی دیگر مسیرهای روستایی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: به علت لغزندگی جاده‌ها و برودت هوا، تردد در بقیه محورهای روستایی این شهرستان نیز به سختی انجام می‌شود که انتظار می‌رود رانندگان احتیاط‌ لازم را در این زمینه داشته باشند.

سرپرست بخشدار مرکزی بوکان از مسافران خواست تا ضمن خودداری از سفرهای غیرضروری به این منطقه، در صورت سفر لوازم و تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیرچرخ همراه داشته باشند و در طول مسیر نیز به توصیه‌های عوامل راهداری مستقر در منطقه عمل کنند.

بوکان دارای ۲ بخش مرکزی و سیمینه بوده و روستاهای بخش مرکزی به دلیل سخت‌گذر و کوهستانی بودن آن در فصل زمستان با مشکلاتی مواجه می‌شود.

بوکان دارای ۱۷۲ روستا در ۲ بخش سیمنه و مرکزی است که بیش از ۵۵ هزار نفر در آن ساکن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.