اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در دومین روز فعالیت سامانه بارشی دمای هوا در آذربایجان‌غربی کاهش محسوسی پیدا کرد و در شبانه‌روز گذشته اشنویه با دمای منفی ۱۳ درجه سانتی‌گراد و نقده با دمای منفی ۱۲ درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین شهرهای کشور بودند.  

وی اضافه کرد: در این مدت دمای هوا در چالدران به منفی هشت درجه سانتی‌گراد، ارومیه منفی ۶ درجه سانتی‌گراد و مهاباد منفی پنج درجه سانتی‌گراد رسید و رکورد کاهش دمای هوا در سال زراعی جاری در آذربایجان‌غربی شکسته شد.

وی در خصوص بارش‌ها در آذربایجان‌غربی نیز گفت: در این مدت پیرانشهر با ۹ میلی‌متر پرباران‌ترین شهر استان بود و بارش‌ها در بوکان ۸.۵ میلی‌متر، سردشت ۷.۶ میلی‌متر، اشنویه ۶.۶ میلی‌متر و مهاباد ۶.۲ میلی متر ثبت شده است.

وی اضافه کرد: این سامانه تا دوشنبه به فعالیت خود به صورت بارش پراکنده برف در برخی مناطق آذربایجان‌غربی ادامه می‌دهد و با خروج آن دمای هوای شبانه در استان به طور میانگین سه تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته بوکان با دمای ۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان بود افزود: در این مدت دمای هوای ارومیه بین منفی ۶ و یک درجه سانتی‌گراد و هوای مهاباد نیز بین منفی پنج و ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

طی پاییز امسال در مجموع ۶۶.۲ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شد که این مقدار در مقایسه با بارش‌های سال قبل ۵۸ درصد و در مقایسه با ۹۲ میلی‌متر بارندگی میانگین بلندمدت نیز ۲۸ درصد کاهش یافت.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

آب و هوای این آذربایجان‌غربی سرد و کوهستانی است و بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.