سیامند جوانبخت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کتاب «The web application hacker's handbook» که جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه امنیت وب سایت در سال ۲۰۱۵ بود، توسط این دانشجوی مهابادی در قالب چهار جلد ترجمه شده است.

وی ادامه داد: این کتاب علمی توسط ۲ نویسنده آمریکایی به نام‌های دافید استوتارد «Dafydd stuttard» و مارکوس پینتو «Marcus pinto» تالیف شده بود.

وی بیان کرد: «محمدامین ندا» این کتاب را در قالب ۱۲ فصل و یک‌هزار و ۲۰۰ صفحه تحت عنوان «هکرها در تست نفوذ برنامه های تحت وب» به چاپ رسانده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد اضافه کرد: با توجه به اینکه این کتاب به صورت تخصصی به بررسی موارد امنیتی در بحث وب‌سایت‌ها تالیف و ترجمه شده، ویژه افراد حرفه‌ای و مرتبط با بحث مواجهه با هکرهاست. 

وی اظهار داشت: این کتاب به کشف و بهره برداری از نقص‌های امنیتی که می‌تواند در برنامه‌های کاربردی تحت وب وجود داشته باشد، پرداخته و با مطالعه این کتاب می‌توان از حملاتی که ممکن است به وب سایت یا اپلیکیشن تحت وب شما شود، مطّلع و امنیت برنامه ارتقا یابد.

جوانبخت با اشاره به اینکه این اثر اولین ترجمه «محمدامین ندا» است، اظهار داشت: شمارگان چاپ اول این کتاب یک‌هزار برای هر جلد جلد بوده و توسط انتشارات زانکو بوکان منتشر شده است.

محمدامین ندا متولد سال ۱۳۶۸ در مهاباد است که هم اکنون دانشجوی ارشد رشته IT دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بوده و عضو انجمن نخبگان کشور است.

سال گذشته ۳۰ کتاب جدید از پژوهشگران و نویسندگان مهاباد به چاپ رسیده که در ۱۵ آیین مختلف با حضور دوستداران کتاب و کتابخوانی رونمایی شده است.

این شهرستان با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت از لحاظ کمیت برنامه های فرهنگی از شهرهای پیشتاز آذربایجان‌غربی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.