رضا نقی‌زاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال حدود پنج‌هزار و ۷۰۰ نفر در کاریابی‌های آذربایجان‌غربی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد،  ۲ هزار و ۱۰۰ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلات در ارتباط با ثبت‌نام‌کنندگان در دفاتر کاریابی، نبود مهارت آنان است به طوری‌که از جمع ثبت‌نام‌کنندگان امسال در استان، تنها ۱۵ درصد معادل حدود ۸۵۰ نفر دارای مهارت هستند.

وی بیان کرد: این آمار نشان می‌دهد که حدود پنج‌هزار نفر که جویای کار در آذربایجان‌غربی هستند، مهارت کافی را ندارد و همین امر مشکل جدی در مسیر اشتغال آنان ایجاد می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در سال جاری تنها حدود ۹۵۰ نفر از طریق کاریابی در استان صاحب شغل شده‌اند که بخش مهمی از آنان حداقل در یکی از بخش‌های فنی و حرفه‌ای دارای مهارت بودند.

نقی‌زاده گفت: در حال حاضر ۴۰ دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که بخش عمده آن در ارومیه مستقر است.

به گزارش ایرنا دفاتر کاریابی طی بیش از یک دهه اخیر با هدف جذب افراد جویای کار در شرکت‌های خصوصی جویای کارگر و کارمند فعال بوده‌است اما سهم آنها در آذربایجان‌غربی سالانه کمتر از پنج درصد برآورد می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.