ایرج شجاعی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیات‌ اجرایی بر اساس مهلت قانونی روز گذشته به انجام رسید، افزود: از ۳۳ داوطلب ثبت‌نام کرده طی این دوره در مهاباد صلاحیت ۳۱ نفر احراز شد.

وی ادامه داد: یک نفر از دواطلبان نیز بر اساس مفاد قانونی رد صلاحیت شد و یک نفر دیگر نیز با درخواست شخصی از داوطلبی مجلس شورای اسلامی انصراف داد.

وی اضافه کرد: بر اساس مفاد قانونی چنانچه فردی که صلاحیت وی توسط هیات اجرایی رد شده باشد، می‌تواند از روز پنجشنبه ۲۸ آذرماه تا یکم دیماه به مدت چهار روز شکایت خود را به هیات نظارت مستقر در استانداری اعلام کند

فرماندار مهاباد همچنین بیان کرد: هیات نظارت استان در بررسی اولیه شکایت‌ها از دوم تا ۲۱ دیماه (به مدت ۱۰ روز) فرصت دارد تا درباره صلاحیت تمامی داوطلبان اعم از تایید صلاحیت شدگان یا آنانکه صلاحیت‌شان در هیات‌های اجرایی تایید نشده اظهارنظر کند.

وی با اشاره به کاهش ۲۸ درصدی تعداد داوطلبان انتخابات در مهاباد نسبت به دوره قبل گفت: در دوره دهم مجلس شورای اسلامی در این شهرستان ۴۶ نفر ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد ۶ نفر رد صلاحیت شده بودند.

وی اظهار داشت: این شهرستان دارای ۲ حوزه اصلی و فرعی انتخابات بوده که حوزه اصلی آن در مهاباد و حوزه فرعی در شهر خلیفان قرار دارد و ۱۲۰ شعبه اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تعیین شده‌است.

«شجاعی»، عنوان کرد: تمامی تهمیدات و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی با مشارکت حداکثری در این شهرستان فراهم شده و مراحل انتخابات همزمان با سراسر کشور در مهاباد نیز روزشمار خود را طی می‌کند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود و مردم آذربایجان‌غربی ۱۲ نماینده را در این روز راهی مجلس می‌کنند.

ارومیه با سه نفر بیشترین نماینده از این استان را در مجلس دارد و دیگر حوزه‌های ۹‌گانه استان هر کدام یک نماینده را در بهارستان به خود اختصاص می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.