آیدین رحمانی روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آذربایجان‌غربی افزود: شهرستان‌های ارومیه، خوی، مهاباد و سلماس برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با اجرای این طرح، شاهد مدیریت بهینه در شهرها و سکونتگاه‌های استان باشیم و با مدیریت بهینه و لحاظ این ریزسهمیه‌بندی‌ها کمترین اتفاقات و حوادث در شهرها رخ دهد.

وی تاکید کرد: با مدیریت بهینه، اتخاذ تصمیم‌های درست و به‌موقع می‌توان خسارات ناشی از حوادث و بلایای طبیعی را به حداقل رساند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: ایران جزء ۱۰ کشور پرحادثه دنیا در بلایای طبیعی است به طوری‌که از ۴۳ بلایای طبیعی که در دنیا اتفاق می‌افتد، ۳۴ نوع در ایران رخ می‌دهد.

رحمانی با اشاره به اینکه ۲۵ نوع بلای طبیعی نیز در آذربایجان‌غربی رخ می‌دهد، گفت: این آمار، نیاز به آمادگی و اتخاذ تدابیر لازم برای مواجهه با این بحران‌ها را گوشزد می‌کند.

وی تاکید کرد: باید در راستای مدیریت بحران، پیش‌بینی و پیشگیری را در دستور کار قرار دهیم و ضمن اجرای برنامه‌های پیشگیرانه، آمادگی همگانی را برای مقابله با بلایایی نظیر زلزله نیز فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های زلزله‌خیز کشور است که سالانه ده‌ها مورد زمین‌لرزه در این استان رخ می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.