علی‌محمد نیکبخت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاه جوش الکتریکی با قابلیت تنظیم دستی و تمام خودکار به‌صورت بی‌سیم، ظروف بیسکوییتی خوراکی تک لایه، کمربند بذرپاش و مرتع‌یاب همراه، محلول رنگ زدا با خواص ویژه، سیستم عامل یا سخت‌افزار واسط و بدون اعمال تغییرات در دستگاه پوز، دستگاه تسریع جوانه‌زنی با امواج میکروفرکانسی، ماشین پخت نان مسطح با بستر پخت سفالی و سرامیکی، وسیله برای تزریق جنین و لاروهای ماهی زبرا ( zebrafish ) در مقادیر پیکو و نانو، مانیتورینگ سرعت موتور، مبدل DC-DC افزاینده غیرایزوله توسعه پذیر از جمله طرح‌های تایید شده است.

وی بیان کرد: طرح تولید عصاره و پودر استویا از طریق استخراج ترکیبات شیرین کننده برگ گیاه استویا به روش اولتراسوند و تصفیه آن به کمک نانوفیلتراسیون نیز در حال بررسی توسط هیات داوران است.

وی با اشاره به آمار اختراعات سال‌های گذشته در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ۵۵ اختراع طی سال ۱۳۹۶ و ۶۲ اختراع طی سال گذشته در استان ثبت شده که نشان از رشد ثبت اختراعات و پیشرفت علمی و فنی این استان است.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: پیش از سال ۱۳۹۶ نیز مرجعیت استعلام فکری و ثبت اختراع در آذربایجان‌غربی وجود نداشت و مخترعان مجبور بودند برای ثبت اختراعات خود به استان‌های همجوار یا تهران سفر کنند.

وی گفت: صاحبان اختراع می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز مالکیت معنوی به نشانی http://iripo.ssaa.ir نسبت به ثبت اظهارنامه اختراع خود و دریافت شماره اظهارنامه و رمز شخصی اقدام کنند.

وی ادامه داد: متقاضی پس از دریافت تاییدیه از کارشناس ثبت اختراع می‌تواند پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی را به عنوان مرجع دارای صلاحیت برای استعلام به مرکز مالکیت معنوی معرفی کرده و سایر مراحل را پیگیری کند.

پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است و به عنوان یکی از ارکان مهم شکل‌گیری و توسعه اقتصاد دانش بنیان تلاش می‌کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه جانبه از شرکت‌های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه‌گذار بپردازد.

این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.