سعید موسوی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های پایش کیفیت هوای شهر ارومیه و با توجه به وجود شرایط پایداری جوی توصیه می‌شود گروه‌های حساس جامعه شامل بیماران قلبی عرقی، بیماران ریوی، کهنسالان و کودکان در هوای آزاد حضور نیابند.
وی اظهار داشت: همه افراد جامعه از مدت فعالیت و حضور خود در هوای آزاد بکاهند و افرادی که مجبور به حضور در فضاهای باز هستند از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند.
موسوی از شهروندان خواست که از وسایل نقلیه عمومی به جای وسایل نقلیه شخصی جهت تردد در سطح  شهر استفاده کرده و به معاینه فنی خودرو خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه لازم است تا مردم از فعالیت‌هایی که باعث آلودگی هوا می‌شود خودداری کنند، گفت: از آتش‌زدن هرگونه پسماند شامل برگ درختان، لاستیک، پسماندهای کشاورزی و غیره باید خودداری شود.
«موسوی» مدیریت حامل‌های انرژی و استفاده بهینه از سوخت فسیلی جهت کاهش آلاینده‌های منتشره از منابع ساکن و منازل را ضروری بیان و اضافه کرد: لازم است تا صنایع داخل و اطراف شهر که فعالیت آنها باعث افزایش آلاینده‌های هوا می‌شود به صورت موقت تعطیل شود.

هوای ارومیه در روز جمعه نیز برای گروه‌های حساس ناسالم بود و مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی این شهر امروز /شنبه/ بر اساس اعلام کمیته اضطراری تعطیل اعلام شد.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.