هاشم لاجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون بازرسان اتاق اصناف این شهرستان ۶۰ هزار برچسب قیمت را در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و در راستای تشدید نظارت بر بازار پس از اصلاح قیمت بنزین در نقاط مختلف شهر در بین بازاریان توزیع کرده‌ و مابقی نیز در حال توزیع است.

وی ادامه داد: نصب برچسب قیمت و صدور فاکتور یکی از مهمترین وظایف اتحادیه‌هاست که صنوف باید نسبت به استفاده از آن اقدام کنند.  

وی اظهار داشت: بر اساس ماده ۶۵ قانون نظام صنفی، درج نکردن قیمت که شامل نصب نکردن برچسب قیمت بر کالا و استفاده نکردن از تابلو نرخ دستمزد خدمت در محل کسب است به نحوی که برای مراجعه‌کنندگان قابل رویت نباشد، تخلف بوده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

رییس اتاق اصناف مهاباد با اشاره به اینکه بیشترین تخلف‌های صنفی در این شهرستان مربوط به درج نکردن قیمت و ارایه ندادن فاکتور به خریدار است، بیان کرد: بازاریانی که تاکنون موفق به دریافت برچسب درج قیمت نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به اداره اتاق اصناف نسبت به تحویل رایگان آن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف همه‌روزه بر نحوه اجرای این قانون نظارت کرده و در صورت مشاهده هر تخلفی، برابر مقررات اعمال قانون خواهند کرد.  

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه تخلف، گران‌فروشی و احتکار با شماره ۱۲۴ یا شماره ثابت ۴۲۲۲۹۹۷۴ تماس بگیرند و تخلفات را گزارش دهند.  

براساس ماده پنج قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مصوب ۱۳۸۸ مجلس شورای اسلامی تمامی عرضه‌کنندگان کالا و خدمات اعم از تولیدکنندگان، واردکنندگان، توزیع‌کنندگان، فروشندگان کالا و ارایه‌ دهندگان خدمات اعم از فنی و حرفه‌ای مکلفند با درج قیمت یا الصاق برچسب روی کالا و یا نصب تابلو در محل کسب یا حرفه، قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت را به طور روشن و مکتوب به گونه‌ای که برای همگان قابل رویت باشد، اعلام کنند.

۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی در مهاباد فعالیت می‌کند؛ این شهرستان با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.