قاسم جلیلی‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان شامل یکهزار و ۷۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان است که هر سه مولفه ارتباطی از جمله تلفن ثابت، همراه اول و اینترنت را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه سایت‌های روستایی در سطح استان باید از حالت GSM به ۳G و سپس به ۴G برگردانده شود، گفت: اگر زیرساخت‌های این ارتقا و تجهیزات لازم فراهم شود تا پایان سال جاری برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی امکان استفاده از شبکه ملی اطلاعات فراهم خواهد شد.

«جلیلی‌نژاد» با اشاره به قطعی ارتباط تلفنی برخی روستاها در هنگام قطعی برق، اظهار داشت: بیشتر باتری‌های دکل مخابراتی با اعلام نیاز تعویض شده اما با توجه به افزایش قیمت آن سرقت‌های زیادی در این زمینه توسط برخی افراد سودجو انجام می‌شود که باید برای جلوگیری از آن تدبیری اتخاذ گردد.

سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی تاکید کرد: این اداره‌کل در حد توان و بر اساس نیاز بخشداران برای تهیه باتری دکل‌های مخابراتی که قیمت هر عدد آن به بیش از ۹۰ میلیون ریال رسیده است، اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به اتمام طرح پایش ارتباطی روستاهای آذربایجان‌غربی گفت: در این طرح آمار کلی بیش از ۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار این استان از جمله وضعیت ارتباطات ثابت، سیار و سیستم‌های انتقال و شناسایی نقاط قوت و ضعف کسب شده است و در طول سال نسبت به رفع آنها بر اساس اولویت اقدام خواهد شد.

ارایه خدمات مخابراتی از جمله برنامه‌های دولت‌های مختلف بوده ولی در دولت تدبیر و امید شاهد رشد جهشی خدمات در این بخش بوده‌ایم.

طرح پایش ارتباطی روستاها بر اساس درخواست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به طور همزمان در سطح کشور اجرا شد و تیم‌های کارشناسی با تجهیز به گوشی‌های مجهز به نرم‌افزارهای مربوطه، به روستاهای مشمول طرح اعزام می‌شوند تا با بازدید و ارزیابی میدانی اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.