دیاکو افشردل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره با شرکت ۱۰ کوهنورد در منطقه «به‌رده گه‌وره» و «دولی گه‌لوی» زیر نظر کمیته آموزش هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی این شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این دوره در ۲ بخش عملی و تئوری با رشته سنگ‌نوردی در طبیعت زیر نظر «آرش اسماعیل‌زاده» و «رضا محمدبایزیدی» از مدرسان و مربیان فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی آشنا شدند.

وی اضافه کرد: در این دوره کارآموزان انواع صعود از مسیرهای سنگ‌نوردی با درجه سختی متفاوت، روش‌های پاگستری و تلاش‌های ۲ طرفه، لاخ‌کردن قسمت‌های مختلف بدن در مسیرهای سنگ‌نوردی و انواع حمایت‌های دینامیک یا پویا و استاتیک یا ثابت و نیز فرود از فضاهای معلق و غیرمعلق را فرا گرفتند.

وی بیان کرد: اصول و قواعد سنگ‌نوردی، نحوه آزاد و جمع کردن طناب به صورت‌های مختلف، حمل آن و پرتاب از بالای ارتفاع و نحوه گام‌برداری، صعود و فرود از شیب از دیگر آموزش‌های این دوره بود.

رییس هیات کوهنوردی مهاباد اظهار داشت: در پایان این دوره به شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در مرحله مقدماتی سنگ‌نوردی در طبیعت اهدا شد که پیش‌نیاز کسب مدرک مربیگری در رشته کوهنوردی است.

هم‌اکنون ۸۰۰ ورزشکار عضو تیم‌های مختلف کوهنوردی این شهرستان هستند و کوهنوردی از رشته‌های محبوب ورزشی در بین شهروندان و به ویژه خانواده‌های مهابادی است.

شهرستان ۲۳۷ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیأت، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.