انور ابراهیمی‌آذر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشاورزان و بهره‌برداران قبل از اتمام این مهلت با مراجعه به کارگزاران مربوطه نسبت به بیمه محصولات زراعی و باغی خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: پیش از این ۱۵ آبان‌ماه آخرین فرصت برای بیمه محصولات کشاورزی بود که بنا به پیشنهاد صندوق بیمه محصولات کشاورزی، این فرصت ۲ هفته تمدید شد تا کشاورزان این شهرستان بتوانند با انگیزه و فرصت بیشتری نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند.

وی بیان کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده است و محصولات کشاورزی را مقابل هرگونه خطر از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی به ۲ صورت عمومی و انفرادی بیمه می‌کند.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد گفت: براساس قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ۵۶ درصد حق بیمه محصولات کشاورزی که کشاورزان مجاز به کشت آن هستند، توسط دولت پرداخت می‌شود و ۴۶ درصد حق بیمه را کشاورز می‌پردازد.

ابراهیمی‌آذر با بیان اینکه سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و باغداران شهرستان به علت سرمازدگی پرداخت شده است، اضافه کرد: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است.

وی افزود: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع مهاباد زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است؛ ۶۲ هزار هکتار از مزارع مهاباد در سال زراعی گذشته به کشت محصولات مختلف اختصاص یافت که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.