رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان روز یکشنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه بیش از ۴۰ هزار جلد کتاب در ۶ هزار عنوان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شده است.

احمدی افزود: کتاب‌های این نمایشگاه با موضوع‌های مذهبی، ادبیات کردی و فارسی، تاریخ، روان‌شناسی، کودکان و نوجوان، فلسفه، معماری، علوم سیاسی و اجتماعی، زبان، تغذیه و سلامت و کتاب‌های کمک آموزشی است که به علاقه‌مندان و دوست‌داران کتاب عرضه شده است.

وی با بیان اینکه کتاب‌های به نمایش درآمده در این نمایشگاه با ۵۰ درصد تخفیف در اختیار خریداران قرار می‌گیرد، ادامه داد: این نمایشگاه از امروز به مدت یک‌ماه در گالری‌فرهنگ‌سرای اداره ارشاد واقع در روبروی بوستان ساحلی در ۲ شیفت صبح و عصر برای بازدید عموم مردم برپاست.

وی بیان کرد: این شهرستان یکی از شهرهای فرهنگی جنوب آذربایجان غربی است که در آن بیش از ۵۰ مولف و مترجم و پنج ناشر فعالیت دارند و تاکنون بیش از ۲۸۰ عنوان کتاب چاپ شده یا مجوز چاپ دریافت کرده است.

در سال ۱۳۷۲ خورشیدی ۲۴  آبان به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی تعیین شد؛ این روز، یکی از روزهای هفته کتاب نیز هست؛ نخستین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در روزهای چهارم تا دهم دی ماه سال ۱۳۷۲ با پیام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برگزار شد.

در هفته کتاب، در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، و استان‌های کشور نمایشگاه‌ها و جشن‌های کتاب و سخنرانی در موضوع چاپ و نشرِ کتاب برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.