آیت الله عسگر دیرباز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضرت ثامن الحجج (ع) نه تنها در دل مسلمانان بلکه غیر مسلمانان نیز جای دارد چنانچه حرم او حتی برای غیر مسلمانان آرام ترین و امن ترین نقطه دنیاست.

وی با اشاره به خصایص خاص امام رضا (ع) ادامه داد: ایشان در میدان جنگ نرم دشمن به خوبی و شایستگی مبارزه کرد و توانست در جلسات مختلفی که مامون با هدف تخریب چهره اسلام تشکیل می داد، حضور یابد و پاسخی قاطع به دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت ( ع) بدهد.

ربیس دانشگاه جامع قم در خصوص نامیده شدن امام رضا (ع) به عالم آل محمد اظهار داشت: همه ائمه، عالم بودند ولی ظهور علم آنان فراهم نشد در حالی که ظهور علم امام رضا (ع) در مدینه، جریان سفر به ولایت خراسان و ارتباط ایشان با سایر ادیان و مذاهب نمایان شد و ایشان را معروف به عالم آل محمد کرد.

وی وجود حرم مطهر امام هشتم شیعیان در جمهوری اسلامی ایران را موهبتی بزرگ و بی بدیل برای ملت ایران عنوان کرد و افزود: مایه بسی مباهات است که مرقد مطهر این امام همام در ایران قرار دارد.

امام علی ابن موسی الرضا ( ع) در ۱۱ ذیقعده سال ۱۴۸ هجری قمری در شهر مدینه متولد شد؛ پدر بزرگوار آن حضرت امام موسی کاظم ( ع) نام مبارک او را علی گذاشت، کنیه آن حضرت " ابوالحسن"  و مشهورترین القابش رضا، فاضل، رضی، وفی، صدیق، زکی، سراج الله و نورالهدی است.

بنا به قول مشهور امام رضا( ع) در روز ۳۰ صفر سال ۲۰۳ هجری قمری توسط مامون عباسی و با خورانده شدن سم به شهادت رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.