به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده عصر روز شنبه در جلسه هماهنگی راهپیمایی ۱۳ آبان در این شهرستان اظهار داشت: دشمنان در طول ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی ایران همه‌ساله به دنبال این هستند تا حضور مردم در انتخابات و راهپیمایی‌ها را کمرنگ کنند ولی تاکنون به هدف خود نرسیده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی، الطاف الهی و حضور مردم در صحنه همیشه توطئه‌های دشمنان را خنثی ساخته است، بیان کرد: به رغم همه تلاش‌های دشمنان، حضور مردم هر سال نسبت به سال قبل پررنگ‌تر می‌شود که این امر سبب خنثی‌شدن فتنه‌ها و توطئه‌های بدخواهان نظام می‌شود.
وی با تاکید بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان؛ گفت: ما انقلاب نکردیم که تنها شاهد عمرانی و آبادانی باشیم بلکه در این انقلاب علاوه‌بر توسعه عمرانی و عدالت محوری به دنبال هویت و دین اسلام و ارزش‌های آن نیز هستیم.
امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه راهپیمایی ۱۳ آبان تنها متعلق به یک قشر و یا جناح خاص نیست، اظهار داشت: ۱۳ آبان متعلق به تمام آنهایی است که تحت لوای پرچم ایران هستند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با اشاره به اعتراف دشمنان در مورد شکست توطئه هایشان، افزود: بار دیگر مردم همیشه در  صحنه ایران با حضور پرشور و باشکوه در راهپیمایی ۱۳ آبان، دشمنان را در دست‌یابی به اهداف خود ناکام می‌گذارند.
وی با بیان اینکه دانشگاهیان، دانش‌آموزان، دانشجویان و فرهنگیان نقش برجسته و مهمی در برگزاری روز ۱۳ آبان دارند، اظهار داشت: راهپیمایی این روز در واقع یک راهپیمایی فرهنگی، ارزشی و آرمانی است.
روز دانش‌آموز در ایران مصادف با ۱۳ آبان هر سال است؛ علت نامگذاری این روز، کشتار جمعی از دانش‌آموزان است که به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند.

در این اعتراض که با همیاری قشرهای دیگری از مردم نیز همراه بود، با شروع شلیک گاز اشک‌آور و سپس گلوله، ۵۶ نفر از تجمع‌کنندگان شهید شدند و صدها تن دیگر مجروح شدند.

به منظور گرامی‌داشت این روز، ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز دانش‌آموز نامگذاری شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.