مرتضی پیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حبیبیان کاپیتان تیم ملی رویینگ ایران و دارنده ۲ مدال طلا و یک نقره آسیا و مقام چهارمی جهان بوده و اللهوردیان نیز ۲ طلا و یک نقره جوانان آسیا را در کارنامه ورزشی خود دارد.

وی بیان کرد: رقابت‌های روئینگ قهرمانی آسیا اول تا پنجم آبان برگزار می‌شود و با هماهنگی‌های انجام شده توسط مسئولان فدراسیون، ملی‌پوشان پنج روز زودتر راهی محل مسابقات شدند تا بیشتر و بهتر با شرایط محل مسابقه آشنا شوند.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام سرمربی تیم ملی،  عاقل حبیبیان در روئینگ تک‌نفره سبک وزن،  عاقل حبیبیان و سیاوش سعیدی در روئینگ ۲ نفره سنگین وزن جفت پارو،  میلاد الهوردیان، سیاوش سعیدی، بهمن نصیری و امیرحسین محمودپور در روئینگ چهارنفره سنگین وزن جفت پارو و  بهمن نصیری در روئینگ تک‌نفره سنگین وزن در مسابقات قهرمانی آسیا کره جنوبی به مصاف حریفان می‌روند.

افشین فرزام و فرزین رضایی مربی و کمک مربی تیم ملی آقایان و سولماز عباسی و هما خاتمی مربی و کمک مربی روئینگ بانوان ایران هستند.

عاقل حبیبیان، سیاوش سعیدی، بهمن نصیری، میلاد الله وردیان و امیرحسین محمودپور ترکیب تیم مردان را تشکیل می‌دهند و نازنین ملایی، مریم امیدی پارسا، نازنین رحمانی، هانیه خرسند، زینب نوروزی، شکیبا وقوفی و کیمیا زارعی ملی پوشان روئینگ بانوان ایران هستند و محمدابراهیم دولابی نیز تنها نماینده ایران در مسابقات پاراروئینگ قهرمانی آسیا است.

تیم ملی روئینگ مردان و بانوان ایران از هم اکنون برای حضوری قدرتمند در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده می شود.
سال گذشته محسن شادی، رضا قهرمانی و عاقل حبیبیان سه رویینگ سوار نقده ای در کنار طاهر کبوتری مربی مهابادی به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا بودند که با وجود رسیدن به دیدارهای فینال از رسیدن به مدال بازماندند.
شادی با وجود اینکه توانست به دیدار فینال A رویینگ تک نفره این مسابقات راه بیابد در رقابت با حریفان آسیایی با ثبت زمان هفت دقیقه و ۲۲ ثانیه و ۸۶ صدم ثانیه در جایگاه پنجم قرار گرفت و در عین ناباوری از رسیدن به مدال محروم شد.
در بخش ۲ نفره سبک وزن نیز رضا قهرمانی دیگر ورزشکار استان به همراه امیرحسین محمودپور که به دیدار فینال A راه یافته بودند، با رکورد هفت دقیقه و ۱۸ ثانیه و ۸۰ صدم ثانیه در جایگاه پنجم جای گرفتند.
همچنین در مرحله شانس مجدد تیم ۲ نفره جفت پاروی مردان متشکل از عاقل حبیبیان و محسن شادی با حریفانی از کشورهای چین، چین تایپه، قزاقستان و ازبکستان روبرو شدند و با ثبت رکورد هفت دقیقه و ۱۲ ثانیه و ۴۰ صدم ثانیه در جایگاه سوم گروه خود قرار گرفتند و از رسیدن به فینال بازماندند.
محسن شادی متولد شهرستان نقده و قهرمان ۲ دوره بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو و ۲۰۱۴ اینچئون است و چندین مدال جهانی نیز در کارنامه خود دارد.

۷۱۵۶/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.