رییس شبکه بهداشت و درمان تکاب روز دوشنبه در خصوص برگزاری این کارگاه آموزشی به خبرنگار ایرنا گفت: مدیران و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی شهرهای مهاباد، میاندوآب، بوکان، شاهین‌دژ و تکاب در این کارگاه آموزشی با اصول شناخت مخاطرات منطقه تحت پوشش خود و برنامه‌ریزی اقتضایی برای مدیریت مخاطرات و حوادث مربوط به حوزه بهداشت و درمان آشنا شدند.
علی سعیدی افزود: در این کارگاه آموزشی نقاط قوت، ضعف و ظرفیت‌های مراکز بهداشتی و درمانی برای مواجهه با مخاطرات و حوادث غیرمترقبه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
وی بیان کرد: برگزاری این کارگاه آموزشی و توجیهی موجب ارتقای مهارت‌های فردی و گروهی مدیران و کارکنان مراکز بهداشت و درمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی و تقویت هماهنگی درون‌بخشی و برون‌بخشی این نیروها می‌شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان تکاب ادامه داد: همچنین امروز رزمایش دورمیزی با موضوع مواجهه نیروهای بهداشت و درمان با وقوع زلزله اجرا و کارکردهای اختصاصی مدیریت حوادث بیمارستانی با حضور کارشناسان و مدیران مراکز بهداشت و درمان شهرهای جنوب استان تمرین شد.
فرماندار تکاب نیز در این جلسه گفت: وقوع مخاطرات و حوادث طبیعی امری اجتناب‌ناپذیر است اما برای کاهش خسارت‌های حوادث احتمالی باید برنامه‌ریزی و هماهنگی نیروها مورد توجه قرار گرفته و پاسخ موثر به حوادث و بحران‌ها داده شود.
علی زمانی بیان کرد: نیروهای امدادی و خدماتی باید با اقدام موثر، هماهنگ و به موقع مانع از تبدیل‌شدن مخاطرات طبیعی به بحران‌های اجتماعی شوند.
وی اظهار داشت: پایش به‌هنگام مخاطرات و اعلام هشدارهای لازم به نیروهای موثر در مدیریت مخاطرات از طریق رسانه‌ها برای کاهش خسارت حوادث و بلایای طبیعی ضروری است.
تکاب از شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی است و ۱۰ مرکز و خانه بهداشت شهری و روستایی دارد.
۷۵۱۴/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.