محمود بدلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مقاوم سازی چهار هزار و ۸۱۲ واحد مسکونی روستایی در شهرستان ماکو، ۲ هزار و ۷۸۵ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان شوط و ۲ هزار و ۸۴۴ واحد مسکونی روستایی در شهرستان پلدشت با ارائه تسهیلات و نظارت عالی بنیاد، مقاوم شده‌است.

وی افزود: تسهیلات مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن‌های روستایی ۴۰۰ میلیون ریال است که با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: روستاییان باید نسبت به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند تا در صورت بروز حوادث طبیعی آمار تلفات جانی زیادی به بار نیاید.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اینکه در امسال سهم استان برای مقاوم سازی روستایی ۱۲ هزارواحد است، بیان کرد: ۲۵۸ هزار واحد مسکونی روستایی در این استان وجود دارد، که بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، امسال ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی دیگر نیز در استان مقاوم می‌شود.

بدلی از مطالعه و اجرای ۹۶ درصدی طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود: در ۱۸۹ روستای منطقه آزاد ماکو مطالعه و تهیه طرح هادی صورت گرفته که ۹۷ درصد کل روستاهای منطقه را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون در ۸۰ روستای ماکو، ۵۲ روستای شوط و ۵۷ روستای پلدشت، مطالعه طرح هادی انجام شده است.

منطقه آزاد ماکو شامل شهرستانهای ماکو، شوط و پلدشت می باشد که در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

۷۱۳۲/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.