غلامرضا عبده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۱ هزار نفر از این تعداد از جاذبه‌های تاریخی - فرهنگی، ۱۲۵ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۲۳۵ هزار نفر نیز از سایر جاذبه‌ها و مراکز دیدنی و تجاری همچون بازارچه‌های این شهرستان بازدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد گردشگران به ترتیب از بازارچه‌ها و مراکز تجاری، سد مهاباد، غار آبی تاریخی «سهولان» و تالاب بین‌المللی و سایت پرنده‌نگری «کانی‌برازان» بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۷۲ هزار و ۷۰۰ مسافر تابستانی هم در طول تعطیلات تابستانی به مهاباد سفره کرده اند، اضافه کرد: از این تعداد هفت هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری، ۶۹ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۸۵ هزار نفر هم از بازارچه‌ها و جادبه‌های دست‌ساز دیدن کرده‌اند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۶ هزار و ۱۰۰ نفر در مراکز اقامتی این شهرستان شامل مدارس و خانه معلم، هتل‌ها و مهمان‌پذیرها اقامت کردند که از این تعداد ۵۶ هزار و ۷۰۰ نفر آن در طول سه‌ماهه تابستان بوده است.

عبده با بیان اینکه در نیمه اول امسال سه اخطاریه به مراکز اقامتی نیز ارسال شده است، گفت: سامانه ۰۹۶۲۹ به صورت شبانه‌روزی آماده ارایه اطلاعات، پاسخگویی به شکایات و شنیدن پیشنهادات مسافران و گردشگران است.

آذربایجان‌غربی رتبه نهم گردشگری در میان استان‌های کشور را دارد که یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران این استان نیز شهر مهاباد و جاذبه‌های گردشگری آن است.

مهاباد ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی‌برازان، موزه و حمام میرزارسول، تخته سنگی فقره‌قا، برده‌کنته و مسجد جامع از مهم‌ترین اثرهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.