اصغر مصاحب سه‌شنبه شب در آیین گشایش نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی عسل در ارومیه بیان کرد: بیش از ۲۵ درصد عسل کشور در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود که می‌توان از از آن به عنوان پتانسیلی منحصر به‌فرد در بحث صادرات بهره برد.

وی با بیان اینکه از یک دهه قبل توسعه خوشه‌های کسب و کار در دستور کار قرار گرفته‌است، اظهار داشت: با تلاش‌های دولت ۹۸ خوشه کسب و کار تبدیل به شبکه فراگیر شده که در حوزه عسل نیز این کار در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی بدون توجه به صنایع کوچک و متوسط ممکن نیست، اظهار کرد: این صنایع نسبت به حوزه فعالیت‌ خود، موانع و مشکلات مختلفی دارد که وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌طور جدی در تلاش برای رفع این موانع است.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: در راستای رونق این بخش در تلاش برای تامین مالی، انتقال فناوری برای توسعه صنعتی، تامین بازار و تقویت کارآفرینی در صنایع کوچک و متوسط هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این آیین با اعلام اینکه ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری استان ۳۷ درصد افزایش یافته است، گفت: آذربایجان‌غربی در حوزه‌های گردشگری، فرهنگی، باستانی و مذهبی دارای پتانسیل‌های ویژه ای است که باید مورد توجه سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی قرار گیرد.

علی مصطفوی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی در تعداد معادن رتبه ۶ کشوری را دارد، افزود: این استان از لحاظ تنوع مواد معدنی نیز دارای رتبه ۳ کشوری است که پتانسیل ویژه ای برای جذب سرمایه گذار محسوب می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد که دولت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه تولید عسل برای توسعه اقتصادی منطقه حمایت می‌کند.

در ادامه این مراسم رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه سالانه بیش از ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود، بیان کرد: ارزش سالانه محصولات کشاورزی تولید شده در آذربایجان‌غربی از مرز ۱۲۰ هزار میلیارد ریال رد شده است.

رسول جلیلی همچنین به کشاورزان توصیه کرد که برای تبدیل عسل تولید شده به فرآورده‌های مصرفی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ فرآورده از عسل خام می توان استخراج کرد، اظهار داشت: در ایران فقط ۱۲ نوع فرآورده از عسل خام تولید می‌شود که مهمترین آن پودر عسل است.

این نمایشگاه تا ۲ روز دیگر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ارومیه برای بازدید علاقه مندان دایر است.

آذربایجان غربی قطب اول تولید عسل در کشور است.

۳۲۱۴/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.