آیدین رحمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این رقابت ها تیم گیلان به مقام دوم رسید و آذربایجان غربی در سکوی سوم ایستاد.

وی اضافه کرد: این مسابقات طی روز گذشته با حضور ۱۶۵ شمشیرباز دختر در قالب ۲۰ استان آغاز شد و تا ۲۹ شهریورماه جاری در سه اسلحه «فلوره»، «اپه» و «سابر» و در ۲ بخش انفرادی و تیمی به میزبانی سالن شهید رجایی ارومیه پیگیری می‌شود.
وی بیان کرد: روز گذشته نیز در دیدارهای بخش انفرادی اپه و فلوره دختران ورزشکار اصفهان و یزد بر سکوی قهرمانی جای گرفتند.
رحمانی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی با ۲۴ شمشیرباز دختر و پسر در قالب ۶ تیم در هر سه اسلحه در این پیکارها شرکت کرده است، ادامه داد: این مسابقات امروز/دوشنبه/ در دومین روز خود با برگزاری رقابت‌های فلوره انفرادی ادامه می‌یابد.
مسابقات قهرمانی جوانان کشور به نوعی حکم انتخابی تیم ملی را دارد و اعضای کمیته فنی با حضور در این مسابقات اقدام به شناسایی ورزشکاران نخبه و مستعد برای دعوت به اردوهای تیم ملی می‌کنند و بدون شک سهم استان در این انتخاب چشمگیر خواهد بود.

این رقابت ها تا چهار روز دیگر در آذربایجان غربی ادامه می یابد.

هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی یکی از هیات‌های فعال و موفق استان است که با تاسیس خانه شمشیربازی در محل ورزشگاه تختی ارومیه، فعالیت چشمگیری در راستای جذب و تربیت علاقه‌مندان این رشته دارد؛ این هیات فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرده است.
طاهر عاشوری، سکینه نوری و الهه قهرمانی سه شمشیرباز باسابقه و ملی‌پوش ارومیه‌ای هستند که مقام‌های متعددی در مسابقات آسیایی، بین‌المللی و کشوری کسب کرده‌اند.

۷۱۵۶/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.