به گزارش ایرنا، حاتم شاکرمی روز پنج‌شنبه در نشستی با نمایندگان جامعه کارگری، کارفرمایی و تعاونگران آذربایجان‌غربی افزود: یک میلیون و ٧٠٠ هزار نفر نیز در تعاونی‌های فعال مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه این آمار نشان از جایگاه مهم تعاونی‌ها در کشور است که توانستند اعتماد جامعه را جلب کنند اضافه کرد: تعاونی‌ها زمینه‌ساز افزایش مشارکت اقتصادی مردم هستند و به تحقق عدالت اقتصادی در جامعه کمک می‌کند.
وی اظهار داشت: باید تعاونی‌ها در عصر حاضر به نوسازی و بازسازی فرهنگ خود اقدام کنند و از فرآیندهای سنتی فاصله بگیرند تا به شکوفایی برسند.
معاون امور روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت با اشاره به اینکه شکوفایی تعاونی‌ها در گرو نوآوری آنهاست و باید در این راستا با جدیت عمل کرد افزود: تمام این عوامل می‌تواند افزایش بهره‌وری را در جامعه تعاونی‌ها رقم بزند و این عامل هدف ماست و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اعلام کرد: در راستای ارائه خدمات بهتر به کارگران و فعلان این بخش سامانه روابط کار راه‌اندازی شده است که با ایجاد آن دیگر نیازی به حضور متقاضی در ادارات نیست و افراد می‌توانند درخواست‌های بیمه‌ای، بازرسی و تمام خدمات حوزه روابط کار را از طریق آن پیگیری کنند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت دولت تدبیر و امید در بحث تشکل‌های کارگری و کارفرمایی توسعه یافته است، گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید در این بخش شاهد بیش از ۶۵ درصد توسعه یافتگی هستیم و همکاری و هم‌افزایی می‌تواند بر این توسعه اثرگذار باشد.
معاون امور روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وضعیت آذربایجان‌غربی، بیان کرد: برتری فضای کسب و کار در این استان ناشی از هم‌افزایی و مشارکت تشکل‌های کارگری و تدبیر دولت‌مردان و مدیران استانی است.
شاکرمی اضافه کرد: نرخ بیکاری آذربایجان‌غربی در بهار امسال ۴.٢ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته  و این امر حاصل زحمات و تلاش‌های مدیران استانی است.
وی افزود: زمینه کارکردن در استان فراهم است و باید با تلاش بیشتر از این فضا نهایت بهره‌مندی را داشته باشیم.
در ادامه این جلسه نمایندگان جامعه کارگری، کارفرمایی و تعاونگران آذربایجان‌غربی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
یکهزار و ۷۵۵ تعاونی در این استان فعال است که حدود ۳۰ هزار نفر در آنها فعالیت دارند.
همچنین حدود ۲ میلیون نفر از جمعیت آذربایجان‌غربی عضو شرکت‌های تعاونی هستند.
۹‪۹۱۸/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.