سیدحسین مقتدر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اولین گام در حفظ و صیانت از موقوفات، تثبیت مالکیت آن است، افزود: اخذ اسناد مالکیت موجبات تثبیت مالکیت موقوفه‌ها و جلوگیری از تعرض سودجویان به اراضی وقفی را فراهم می‌آورد.

وی تعامل و همکاری با ثبت اسناد را از اولویت‌های اوقاف دانست ادامه داد: هم‌اکنون ۴۳۰ رقبه در این شهرستان در حال اخذ سند هستند که تا پایان سال اسناد مالکیت آنها اخذ خواهد شد. 

وی همچنین اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ وقف جدید در این شهرستان به ارزش ۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به ثبت رسیده است.

«مقتدر»، با بیان اینکه مجموع موقوفات این شهرستان به ۴۹۵ مورد رسیده است، اضافه کرد: عمده وقف‌های امسال برای ساخت خانه عالم و خانه قرآن، ساخت مساجد زنانه و مردانه و احداث مدرسه بوده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد در خصوص فعالیت‌های فرهنگی این اداره نیز گفت: ۱۱۷ بسته‌ حمایتی به ارزش ۱۴۰ میلیون ریال شامل کیف، مداد، خودکار، دفتر و دیگر لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموز بی‌بضاعت و نیازمند مهاباد توزیع شده است.

مقتدر با اشاره به ضرورت گرایش وقف‌های جدید به نیازهای فعلی جامعه بیان کرد: در این راستا کارشناسان این اداره، واقفان نیک‌اندیش را به سمت نیازهای جدید جامعه هدایت و راهنمایی می‌کنند. 

سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم‌های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیازهای مادی و معنوی جامعه است.

مردم مومن مهاباد برای فرایض دینی اهمیت زیادی قایل بوده و در ادای آن همواره پیشگام هستند؛ مردم این شهرستان علاوه بر وقف شمار زیادی از اموال خود، در پرداخت زکات نیز همواره پیشتاز آذربایجان‌غربی هستند.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.