حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز دوشنبه در همایش طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در ارومیه افزود: اساس مساله امر به معروف و نهی از منکر، تولّی و تبرّی است و در صورتی‌که این مساله در وجودمان نهادینه نشود، امر به معروف و نهی از منکر نیز در جامعه پیاده نخواهد شد.

وی اضافه کرد: تولّی و تبرّی، ۲ مورد از فروع دین مبین اسلام و ریشه و اساس امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه طبق فرموده ائمه اطهار (ع) ایمان جز حب و بغض نیست، بیان کرد: دوست داشتن اعمال و افرادی که خدا دوست دارد و دشمن داشتن اعمال و افرادی که خدا دوست ندارد، معنای اصلی تولی و تبری به شمار می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه باید عزاداری امام حسین (ع) به عنوان احیاکننده دین مبین اسلام هرسال پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار شود، گفت: عزاداری اباعبدالله (ع) باعث زنده نگه داشتن اصول اساسی دین مبین اسلام بوده و این امر همچنان پابرجاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گریه و عزاداری بر سیدالشهدا (ع) را امری تاریخی از زمان پیامبر اکرم (ص) و سفارش اهل بیت (ع) دانست و افزود: این امر از نظر عرفی و عقلی قابل قبول است و باید تلاش کنیم مراسم عزاداری ایام محرم را به شایستگی و عظمت برگزار کنیم تا مورد عنایت حضرات معصومین (ع) قرار بگیریم.

هفته نخست ماه محرم، همه ساله به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری می شود.

این هفته از روز گذشته آغاز شده و تا شنبه هفته آینده ادامه دارد.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.