محسن خادمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله اول عملیات اجرایی بازسازی و تکمیل بخشی از راه‌های روستایی مهاباد در قالب این طرح آغاز شده که در مرحله اول مسیر روستای «سویناس» به طرف «ماژگه» از توابع بخش خلیفان به طول پنج کیلومتر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای مرحله اول اجرای این طرح اختصاص یافته است، ادامه داد: مرحله دوم این طرح نیز به طول هفت کیلومتر در مسیرهای روستای «برایمه» به «دهبکر» و «شیخ یوسف» به سمت «خلیفان» اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: مراحل این طرح شامل عملیات خاک‌برداری و خاکریزی، احداث پل، اجرای زیرساخت و اجرای روکش آسفالت حفاظتی با رعایت مشخصه‌های فنی با استفاده از ظرفیت و قابلیت عوامل و امکانات اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد اظهار داشت: طرح ملی «ابرار» برای بازسازی راه‌های روستایی با هدف ساخت و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در کشور و آذربایجان‌غربی است که با اولویت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و تکمیل راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار بدون راه مناسب، تا پایان سال‌جاری هدف‌گذاری شده است.

​در راستای اجرای برنامه‌های دولت تدبیر و امید و با هدف تکمیل شبکه راه‌های روستایی طرح ملی «ابرار» مشتمل بر ساخت، تکمیل و بهره‌برداری از ۲ هزار کیلومتر از راه‌های اولویت‌دار روستایی با ۱۸۰ اکیپ راهسازی و یک هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی دولتی اجرایی می‌شود.

مهاباد دارای یکهزار کیلومتر راه شامل ۲۳۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.