اکبر حسن‌بگلو روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به توجه مشترکان به اخطارهای شرکت برق در زمینه صادر نشدن قبوض کاغدی اظهار داشت: با عملی شدن این طرح سالانه از صدور چهار میلیون برگ کاغذ (A۴) جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: نرم افزارهایی در این رابطه برنامه‌ریزی شده که ۹۰ درصد مشترکان این استان شماره موبایل‌های خود را در سامانه این شرکت ثبت کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر همین اساس از ابتدای مهرماه به صورت پیامکی مصرف برق مشترکان در سطح استان برای آنها ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجانغربی با اشاره به ارایه ۲۸ خدمت در وب سایت این شرکت به مردم افزود: مشترکان برق می‌توانند با مراجعه به وب سایت بدون مراجعه به شرکت توزیع برق امور خود را انجام دهند. 

وی با اشاره به طرح‌های برق‌رسانی در هفته دولت در این استان نیز اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت ۱۲۹ طرح برق‌رسانی در این استان با ۲۹۰ میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری می رسد که از این تعداد ۹ طرح برق‌رسانی به روستاهاست که ضریب برق‌رسانی به روستاها را به ۹۹.۹۸ درصد در سال جاری می‌رساند.

۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوردار هستند.

یکهزار و ۲۵۰ مگاوات برق سالانه در استان تولید می‌شود که تنها یک‌هزار مگاوات آن در سال مصرف می‌شود؛ مصرف برق آذربایجان‌غربی در سال ۱۳۹۷ شمسی چهار میلیون و ۸۸۷ هزار و ۲۸۴ مگاوات ساعت در سال بود.

استاندارد مصرف برای مشترکان خانگی استان‌های غیرگرمسیری همچون آذربایجان‌غربی، ۳۰۰ کیلووات برای هر ماه است که بیش از این مقدار مشترک پرمصرف خواهد بود.

طبق اعلام شرکت برق هر مشترکی مصرف خود را نسبت به سال گذشته به هر میزانی از این ۳۰۰ کیلووات کاهش دهد به ازای هر کیلووات کاهش مصرف ۵۲۴ ریال پاداش می‌گیرد.

۶۰۰۹/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.