اسماعیل سیمایی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بارش‌های رگباری در برخی نقاط استان از جمله ارومیه گزارش  شد اما به علت اینکه دور از مکان‌های ایستگاهی بود،  ثبت نشده‌است.

وی با اشاره به افزایش مجدد ابر در استان از فردا بیان کرد: از اوایل هفته آینده،  افزایش دما به میزان ۲ تا سه درجه سانتیگراد در استان رخ می‌دهد که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال عادی بوده و هیچ تغییری ندارد.

وی اظهار داشت: دمای هوا در ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۹ و ۳۰ درجه‌سانتیگراد در نوسان بوده‌ و در این مدت چالدران و پلدشت به ترتیب با ۱۳ و ۳۵ درجه خنکترین و گرم‌ترین شهرستان های آذربایجان غربی بودند.

آذربایجان‌غربی در یک منطقه کوهستانی با میانگین بارش سالانه ۳۴۰ میلی‌متر بارندگی واقع است و از اواسط خردادماه به تدریج دمای هوا افزایش یافته و این افزایش دما تا اواخر شهریور ادامه می‌یابد.

در آذربایجان‌غربی در مجموع ۱۸ ایستگاه فرعی و اصلی هواشناسی راه‌اندازی شده که ایستگاه هواشناسی مهاباد یکی از ایستگاه‌های اصلی هواشناسی «سینوپتیک» استان است و در طول شبانه‌روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه‌گیری و ثبت می‌شود.

۷۱۲۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.