مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت:۴۷۳ کلاس درس مهرماه ۹۸،تحویل آموزش و پرورش استان می شود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی آیدین رحمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه بااشاره به پروژه های تحویلی مهرماه امسال در استان افزود: ۷۳ پروژه در قالب ۴۷۳ کلاس درس مهرماه در استان تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.
وی بابیان اینکه سرانه فضای آموزشی در استان ۴.۰۵ متر مربع برای هر دانش آموز است خاطر نشان کرد: میانگین کشوری فضای آموزشی ۵.۱۸ مترمربع و سرانه استاندارد ۸.۳۴ مترمربع برای هردانش آموز است.
رحمانی بااشاره مدارس تخریبی و نیازمند مقاوم سازی در استان گفت: بیش از ۶ هزار کلاس درس نیازمند مقاوم سازی و ۵ هزار و ۶۵۶ کلاس درس نیز نیازمند تخریب و بازسازی هستند .
مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس بابیان اینکه ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقاوم سازی،تخریب و نوسازی مدارس استان نیاز است گفت: ۳۲ پروژه در قالب ۱۹۲ کلاس درس در دست مقاوم سازی است و ۳۷ مدرسه در قالب ۲۲۲کلاس درس نیز در حال بازسازی است.
وی بابیان اینکه آذربایجان غربی جز استانهای لازم‌التوجه است افزود: سهم اعتبارات ملی تخصیص یافته استان طی سال گذشته ۱۱۴ میلیارد تومان بود که سهم‌ اعتبارات استانی ۱۴۶ میلیارد تومان است.
مدیرکل نوسازی، توسعه، تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به تعهد ۸۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی خیرین در جشنواره ۲۱ خیرین مدرسه ساز در استان گفت:خیرین  ۹۰‌پروژه مدرسه سازی در قالب ۳۴۷ کلاس درس با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان متعهد شدند.
وی ادامه داد: از این تعداد پروژه ۳۷ پروژه در قالب ۱۹۷ کلاس به صورت مشارکتی و ۵۲ پروژه به صورت صد در صد خیری خواهد بود.
رحمانی با اشاره به اهدای ۴۱ زمین به متراژ ۱۵۲ هزار متر مربع به امر مدرسه سازی در استان تصریح کرد: ۷۲۳ میلیون تومان نیز مجموع کمکهای نقدی اهدا شده به امر مدرسه سازی در استان است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به وجود ۲۶۰ مدرسه در قالب ۴۷۷ کلاس درس کانکسی و وجود ۵ مدرسه در قالب ۱۱ کلاس درس خشت و گلی در استان بیان کرد: پروژه های در دست ساخت جایگزین مدارس خشت و گلی تاکنون پیشرفت ۵۰ درصدی دارد که تا مهرماه ۹۸؛ هیچ مدرسه خشت و گلی در استان نخواهیم داشت.
وی در خصوص مدرسه سبز تصریح کرد: اولین مدرسه خیر ساز کشور در مهاباد در دست ساخت است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.