قادر درویشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این تعداد دام در محل این اداره با نظارت شبکه دامپزشکی ذبح شده و گوشت آن در میان مردم بی‌بضاعت و نیازمندان این شهرستان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: در عید قربان امسال یک قربانگاه با نام «قربانگاه احسان‌کاران» در کمیته امداد برای خیران در نظر گرفته شد تا افرادی که قصد قربانی دارند دام‌های خود را در این مکان با حضور ناظران شرعی ذبح کنند.

وی افزود: در این مکان‌ علاوه بر فراهم کردن امکانات و تجهیزات مورد نیاز ذبح دام، تیم دامپزشکی نیز برای نظارت بر ذبح دام‌های قربانی و تایید سلامت دام‌ها حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه نذورات عید قربان در همان روز میان نیازمندان توزیع می‌شود، ادامه داد: عید قربان فرصتی مناسب برای رسیدگی به محرومان و نیازمندان است و  انتظار می‌رود مردم خیر و نیکوکار در این ایام خانواده‌های بی‌بضاعت را از یاد نبرند.

مدیر کمیته امداد بوکان ادامه داد: مردم خیر این شهرستان علاوه بر اهدای دام‌های زنده به این اداره مبلغ ۱۴۴ میلیون ریال وجه نقد نیز برای تامین دام زنده به حساب کمیته واریز کرده‌اند تا در روز عید با استفاده از این وجه دام خریداری شده و پس از ذبح در بین نیازمندان توزیع شود.

عید سعید قربان سال گذشته نیز مردم این شهرستان بیش از  سه تُن گوشت دام‌های قربانی را برای توزیع در بین خانواده‌های بی‌بضاعت تحویل کمیته امداد بوکان دادند.

در بوکان پنج هزار و ۸۸ خانوار با جمعیت ۱۰ هزار و ۲۳ نفر تحت حمایت این نهاد هستند.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.