افشین خدایاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون هشتمین و آخرین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی نوجوانان در حال برگزاری است و پنج بازیکن ارومیه‌ای شامل امیرحسین توخته، بردیا سعادت، سهیل مسعود، علی‌اصغر نبی‌زاده و امیرحسین همتی در جمع ۱۹ والیبالیست حاضر در این اردو تمرین می‌کنند.

وی ادامه داد: چهار نفر از این بازیکنان در مسابقات ۲۰۱۸ نوجوانان آسیا حضور داشتند و بدون‌شک این‌بار نیز از شانس زیادی برای عضویت نهایی و قرار گرفتن در لیست تیم ملی برای شرکت در مسابقات جهانی برخوردار هستند.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام فدراسیون و کادر فنی تیم ملی از این تعداد فقط  ۱۲ نفر در لیست نهایی جهت اعزام به مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ نوجوانان جهان در تونس انتخاب می‌شوند.

سرپرست دبیری هیات والیبال آذربایجان‌غربی گفت: «توخته» و «سعادت» به تازگی از مسابقات قهرمانی جوانان جهان در بحرین بازگشته‌اند و از آمادگی بسیار خوبی بهره‌مند هستند. 

خدایاری افزود: بسیار خرسندیم که هفته گذشته والیبالیست‌های تیم ملی جوانان ایران نیز با حضور پنج والیبالیست تاثیرگذار ارومیه‌ای به نام‌های «امیرمحمد فلاحت‌خواه در پست پاسور، محمدرضا حضرت‌پور در پست لیبرو، امیرحسین توخته بازیکن سرعتی زن، مرتضی شریفی بازیکن قدرتی و بردیا سعادت در پست پشت خط‌زن» مقام قهرمانی مسابقات ۲۰۱۹ جهانی بحرین را کسب کردند و جام طلایی را بالای سر بردند.

وی ادامه داد: حضور سعید معروف، میلاد عبادی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور در مسابقات کسب سهیمه المپیک از دیگر افتخارات شهر والیبال‌خیز ارومیه به شمار می‌رود.

پانزدهمین دوره مسابقات والیبال زیر ۱۷ سال جهان از ۳۰ مرداد تا هشت شهریور به میزبانی تونس برگزار می‌شود و تیم ملی نوجوانان ایران ۲۲ مرداد ماه و یک هفته زودتر از آغاز مسابقات قهرمانی جهان عازم کشور تونس می‌شود تا قبل از برگزاری رقابت‌های اصلی در یک تورنمنت دوستانه شرکت کند.

تیم ملی نوجوانان ایران در سال ۲۰۱۷ با هدایت محمد وکیلی قهرمان جهان شد، ایران در ۱۴ دوره گذشته ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز به دست آورده است و سومین تیم پرافتخار مسابقات محسوب می‌شود.
شهر ارومیه به عنوان قطب والیبال ایران ملی‌پوشان زیادی تقدیم تیم‌های ملی کرده است که یدالله کارگرپیشه، ساسان خداپرست، میرسعید معروف، مرتضی شریفی و بردیا سعادت پنج کاپیتان ارومیه‌ای از دهه‌های ۴۰ تا ۹۰ هستند.

۷۱۵۶/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.