منصور احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دومین دوره جشنواره جایزه ادبی کتاب سال کردستان پنجشنبه هفته گذشته با حضور مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان فرهنگی و اجرایی استانی و شهرستانی با معرفی افراد برتر در شهر سقز  استان کردستان به کار خود پایان داد که در میان افراد برگزیده نام ۲ نویسنده از این شهرستان نیز به چشم می‌خورد.

وی افزود: بر اساس آرای داوران، در بخش ترجمه ادبی این جشنواره از «محمد رمضانی»  نویسنده و مترجم نامدار بوکانی برای کتاب «هەرا و تووڕەیی» و در بخش داستان و رُمان از  «سیدقادر هدایتی»  دیگر نویسنده بوکانی برای کتاب «گابور» به عنوان برگزیدگان این جشنواره ادبی تجلیل شد.

وی اضافه کرد: محمد رمضانی نویسنده و مترجم صاحب سبک بوکانی، دانش آموخته زبان انگلیسی دانشگاه تهران است که سابقه چند دهه تدریس زبان انگلیسی در شهرستان‌های بوکان و ارومیه را در کارنامه خود دارد؛  این نویسنده توانای بوکانی  چندین سال عضو شورای سردبیری مجله سوره نیز بود.

وی ادامه داد: سیدقادر هدایتی نیز تاکنون چندین کتاب را به زبان کُردی تالیف و مولف چندین رُمان دیگر است.

دومین دوره جشنواره جایزه ادبی کتاب سال کردستان در روزهای دوم و سوم مردادماه سال جاری با شرکت ۴۳۲ اثر و ۴۶ ناشر در شهرستان سقز برگزار شد که ۲۲ داور نیز آثار رسیده به دبیرخانه این جایزه ادبی را مورد بررسی قرار دادند.

این دوره از جشنواره جایزه ادبی کتاب که در محل نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز برپا شده بود در ۱۲ بخش شعر، داستان، رمان، نقد و پژوهش، ادبیات کودکان و نوجوانان، جامعه‌شناسی و روانشناسی، علوم سیاسی و دینی، هنر، معاری، فلسفه و جغرافیا برگزار و داوری شد.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.