معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای فصل برداشت دانه روغنی کلزا در استان ، میزان ۹هزار و ۳۳۸ تن کلزا از زارعین خریداری شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از ۱۵ درصد رشد برخوردار است .
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، اکبر کرامتی درجمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی مباشر خرید کلزا در استان است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال در شرایط مطلوب در حدود ۱۳ تا ۱۴ هزار تن دانه روغنی کلزا در آذربایجان غربی از  ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول برداشت شود.
کرامتی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال در سال جاری تعیین شده است، اظهار کرد: تا کنون ۶۲ درصد بهای کلزای خریداری شده ، معادل ۲۰ میلیارد تومان به حساب زارعین واریز شده و همچنان این روند ادامه دارد.
وی با بیان اینکه تعداد ۱۰ مرکز خرید دولتی جهت تسهیل در امر خرید و رفاه حال زارعین کلزا کار استان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: تاکنون مراکز خرید مستقر در شهرستانهای پلدشت،نقده، بوکان، میاندوآب و پیرانشهر بیشترین میزان دانه روغنی را از زارعین استان خریداری کرده اند و عملیات خرید همچنان تا ۱۰ مردادماه ادامه خواهد داشت.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی یاد آور شد: استان آذربایجان غربی در حال حاضراز نظر خرید دانه روغنی کلزا در رتبه ۸ کشوری قرار دارد که محصول خریداری شده به مقصد کارخانه روغن کشی استان اصفهان حمل می شود.
وی گفت: امسال بذر یارانه ای به کشاورزان ارائه شده و دستگاه های ریز کارنده و هد برداشت نیز به صورت یارانه ای در اختیار زارعان قرار داده شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.