به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، اکبر حسن‌بکلو در همایش مدیریت مصرف برق که با حضور فرماندهان بسیج ادارات استان برگزار شد، گفت : مصرف برق کشور در روز دوشنبه مورخ ۳۱ تیرماه، حدود یک هزار و ۲۰۰ مگاوات نسبت به روز یکشنبه افزایش داشته است.
حسن‌بکلو با اشاره به اینکه مشترکان برق می‌توانند با راهکارهای بسیار ساده پیک مصرف را کاهش دهند، افزود : ما هر ساله در ۲۴۰ ساعت فصل گرم سال با مشکل تامین برق در پیک تابستان مواجه می‌شویم که صرف هزینه‌های اقتصادی بالا تنها برای تامین برق در این مقطع سال، سرمایه گذاری برای احداث نیروگاه جدید منطقی نیست .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در ادامه با اشاره به روند افزایشی دمای هوا اعلام کرد: از جمله راهکارهای ساده جهت گذر از پیک تابستان می توان به بهره گیری از نور طبیعی روز، استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم کولرهای گازی بر روی ۲۴ درجه، حذف مصارف برقی غیرضروری ادارات و موسسات عمومی غیردولتی از ساعت ۱۲ تا پایان وقت اداری، حذف روشنایی غیرضروری، عدم استفاده از برق در ساعات پیک توسط مشترکین کشاورزی و استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعت های پایانی شب یا ابتدای روز و یا در ایام تعطیل اشاره کرد .
وی در خاتمه از مشترکین برق استان درخواست کرد در ساعات ۱۲ تا ۱۶ ضمن کاهش مصرف خود، با صنعت برق در جهت تامین برق پایدار همکاری نمایند .

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1216771
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.