به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، طی چند روز گذشته، تصاویری در شبکه‌های مجازی مبنی سوزاندن و بریدن درخت‌های محوطه لشکر ۶۴ ارومیه بخاطر احداث رستوران منتشر شد که قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب ارتش و رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه با رد از بین بردن درختان این منطقه نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

تصاویر سوزاندن درختان محوطه لشکر

فرماندار ارومیه در این خصوص چه می‌گوید:

علیرضا ملامحمدی‌زاده فرماندار ارومیه هم در مورد این موضوع گفت: از همان لحظات اولیه این اتفاق نسبت به پیگیری موضوع اقدام که مشخص شد درختان خشک توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری با درخواست کتبی ارتش در حال قطع درختان خشک شده ویا هرس آنهاست و بجای درختان خشک شده هم درختان و نهال‌های جدید کاشته و آبیاری خواهدشد.
وی ادامه داد: تلاش مجموعه مدیریتی شهر، احیای باغ شهر ارومیه در این محل و تبدیل این منطقه به فضای سرسبز و مورد پسند گردشگران است.

جوابیه ارتش

قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب ارتش نزاجا
این امر از طریق فضای سبز شهرداری ارومیه انجام پذیرفته و فقط نسبت به خشک‌زنی و قطع تعداد معدودی درختان خشکیده و کاشت نهال بجای آن‌ها صورت گرفته است که امری کاملا مرسوم و طبیعی در حفظ فضای سبز می‌باشد؛
لذا قلع و قمع درختان برای مقاصد اقتصادی قویا از سوی این روابط عمومی تکذیب می‌گردد.

جواد جاهد
رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب ارتش نزاجا

جوابیه شهرداری ارومیه

علی شایگان رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه با اشاره به انتشار خبرهایی مبنی بر قلع و قمع درختان در اراضی مشهور به زمین های ارتش (لشکر۶۴) اظهار کرد:

نگهدای و حفاظت از فضای سبز و درختان این اراضی طبق قانون بر عهده ارتش است. علیرغم این موضوع، شهرداری ارومیه بر حسب احساس مسئولیتی که در قبال درختان موجود در محدوده شهری دارد، به موضوع درختان زمین های ارتش ورود کرده و با صرف هزینه کلان از سوی شهرداری اقدام به آبیاری این درختان برای جلوگیری از خشک شدن آنها می کند. این سازمان علاوه بر اقدام به آبیاری با تانکرهای شهرداری، در اقدامی پیشگیرانه جهت جلوگیری از آتش سوزی در زمین های ارتش و نابودی درختان، اکیپهایی راجهت علف زنی و جمع آوری علفهای خشک روانه آن محدوده کرده است. با توجه به فصل خشکه زنی، هم اکنون اکیپ های فضای سبز شهرداری برای اینکه از خشک شدن کامل درختان در سالهای آینده جلوگیری کنند، اقدام به قطع و هرس شاخه های خشک می کنند و این اقدام روشی کاملاً علمی است. عملیات خشکه زنی با نظارت سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی، فرماندار ارومیه، نماینده ارتش و نماینده دادسرای نظامی انجام می شود. تمامی درختان محدوده شهری و اطراف شهر ارومیه پلاک کوبی شده اند و شناسنامه دار هستند و امکان قطع آنها وجود ندارد و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه به هیچ وجه در این باره بدون طی مراحل اداری، دلایل توجیهی و نظر کمیسیون ماده ۷ به هیچ شخص و یا ارگان و نهادی اجازه قلع و قمع و قطع درختان را نخواهد داد. ۱۱ هزارهکتار از درختان اراضی حومه ارومیه و ۱۷۵ هکتار از درختان محدوده شهری تاکنون پلاک کوبی و شناسنامه دار شده اند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1215928
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.