رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: از ظرفیت های استان در کاهش شکاف توسعه یافتگی آن با سایر استان ها بهره لازم برده شود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، ناصر حضرتی پر در سومین جلسه شوراب اداری استان که باحضور رئیس دیوان محاسبات کشور برگزار شد با بیان اینکه بر اساس سند توسعه استان، آذربایجان غربی دارای جایگاه ویژه استراتژیک در کشور و به عنوان پیوند دهنده اقتصاد ملی با اقتصاد منطقه ای مطرح است، افزود: نرخ رشد 1.7 درصدی استان در سال گذشته که در برخی شهرستان ها شاهد نرخ رشد منفی نیز بوده ایم بیانگر شکاف توسعه ای آذربایجان غربی با سایر استان های برخوردار است که نیازمند توجه ویژه مسئولین کشوری و استانی است.
وی ظرفیت های زیر بنایی استان نظیر ۳فرودگاه، ۶بازارچه مرزی و ۹گمرک،دسترسی به بازار 300 میلیونی کشور های عضو ”سی.آی.اس”، استقرار بزرگترین منطقه آزاد کشور در استان، بهره مندی از معادن غنی، دارا بودن ۲اثر ثبت جهانی شده میراث فرهنگی و ظرفیت های کشاورزی بالا را از مهم ترین ویژگی های استان برشمرد که تاکنون توجه شایسته ای به آن نشده است.
حضرتی پر در خصوص چالش ها توسعه همه جانبه استان نیز گفت: پایین بودن سرانه تولید ناخالص داخلی استان، خشکی دریاچه ارومیه، عدم بهره گیری از موقعیت آذربایجان غربی در سطح ملی، پایین بودن شاخص های توسعه استان، پایین بودن نرخ باسوادی و عدم توزیع متوازن منابع از مهم ترین چالش ها و موانع توسعه آذربایجان غربی است.
وی درامد سرانه مردم استان در سال گذشته را ۳۳۵هزار تومان عنوان کرد و ادامه داد: این در حالی است که این رقم در استان های برخورداری نظیر تهران بیش از ۳میلیون و ۸۰۰هزار تومان است.    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی میزان تخصیص بودجه عمرانی استان را در سال گذشته ۶۰درصد اعلام کرد و گفت: در سال ۹۸برای نخستین بار سهم بودجه آذربایجان غربی از اعتبارات عمرانی از سهم جمعیتی آن پیشی گرفته است.
وی در خصوص اعتبارات استانی احیای دریاچه ارومیه نیز اظهار کرد: از سال ۹۳تا پایان سال ۹۷، هزار و ۲۷۷میلیارد تومان اعتبار تصویب شد که ۵۴۶میلیارد تومان آن تخصیص یافت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.