رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلماس گفت: زندگی امام هشتم می تواند الگوی مناسبی برای مبارزه فرهنگی و مقاومت ما در برابر استکبار باشد .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حجت الاسلام میلاد اسماعیلی در جشن میلاد امام رضا (ع) که در با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در مسجد امام رضای سلماس برگزار شد، بابیان اینکه امام رضا (ع) مبارزه ای دائمی و خستگی ناپذیری داشت، تصریح کرد: زندگی امام هشتم عرصه مبارزه فرهنگی و سیاسی با دستگاه ظالم زمانه است و می تواند الگوی مناسبی برای مبارزه فرهنگی و مقاومت ما در برابر استکبار باشد.

وی گفت:  جشن ها و آیین های شادباش و معنوی ملهم از آموزه های رضوی در سراسرکشور با شور و نشاط بسیار خوبی در اقصی نقاط کشور برگزار می شود و فضای معنوی بقاع متبرکه در سراسر کشور در چنین مناسبت ها و ایام فرخنده و مبارکی بیش از همیشه محل رجوع مردم مؤمن و دوستدار اهل بیت(ع) است که در این دهه، اوج عشق و علاقه خودشان را نسبت به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت فاطمه معصومه(س) به نمایش می گذارند .

اسماعیلی بیان کرد: پیامبر(ص) و امام رضا(ع) به رأفت شهرت دارند و این موضوع در زیارت امام جواد(ع) نیز امام رضا(ع) به امامی که در روز اندوه و قیامت شادی و نشاط می‌بخشد، معرفی شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلماس با اشاره به سفر امام رضا(ع) از مدینه به مرو عنوان کرد: این سفر را که هجرت تاریخی و سرنوشت‌ساز بود، هر منزل و هر فرصتی که برای امام رئوف پیش می‌آمد، امام بر سر طاغوت زمان فریاد زد .

حجت‌الاسلام اسماعیلی تصریح کرد: اگر می‌خواهید انسانی موحد و باایمان در تعریف قرآن باشید، باید با ظلم ظالم مبارز کنید، تحت حکومت ظالم تسلیم بودن با ایمان سازگار نیست، چرا که امام عادل و صالح باید حاکم باشد .

وی خاطرنشان کرد: زائران امام هشتم در قیامت مقام بالایی دارند و در زمانی که تمام زائران اهل بیت (ع) در زیر خط عرش جمع می شوند، آنان مقامشان از همه بالاتر است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.