سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از ثبت نام ۲۳واحد صنعتی استان در طرح ”تاپ” خبر داد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، محمد دهقان صبح امروز در همایش طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار(تاپ) که در محل سالن همایش های اتاق بازرگانی برگزار شد، با اشاره به اینکه طرح ”تاپ” با هدف توسعه دانش بنیان بنگاه ها از طریق بهره مندی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ارتقاء سطح مهارتی فارغ التحصیلان دانشگاهی، تقویت ارتباط و تعامل بین صنعت و دانشگاه، ارتقاء توان فنی و مهندسی بنگاه های صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار برای دانش آموختگان در استان رونمایی میشود، افزود: تاکنون ۲۳واحد صنعتی در این طرح ثبت نام کرده که از این تعداد ۱۷ واحد صنعتی استان ثبت نام خود را نهایی کرده اند.
وی گفت: این طرح با سه محور سرباز، دانشجو و استاد اجرا می شود و با بهره گیری حداکثری ازتوان علمی و فنی این افراد در واحدهای صنعتی امیدواریم تعامل صنعت با دانشگاه به عنوان حلقه مفقوده توسعه صنعتی استان به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
دهقان با بیان اینکه در شرایط تحریمی کشور و با توجه به جنگ اقتصادی پیشرو، تحکیم و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با تکیه بر دانش بومی نخبگان کشور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، خاطرنشان کرد: در مقطع کنونی باید با ورود پژوهش، فناوری و نوآوری به صنعت کارامدی و بهره وری از واحدهای صنعتی را به حداکثر رساند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم راه اندازی واحدهای تحقیق و توسعه در واحدهای صنعتی استان، اظهار کرد: راه اندازی این واحدها از زیرساخت های توسعه دیجیتال صنایع و افزایش بهره وری صنایع تولیدی استان است.
وی افزود: تا پایان سال ۹۴ تعداد واحدهای تحقیق و توسعه در صنایع استان ۳۰واحد بود و از سال ۹۴تا پایان سال گذشته برای ۴۸واحد صنعتی دیگر مجوز راه اندازی واحدهای تخقیق و توسعه صادر شده است.
به گزارش ایسنا، در پایان این همایش از طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار ”تاپ”  با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آذربایجان غربی رونمایی شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.