الکساندر اشلیشتا /Alexander Schlichte/ روز سه شنبه در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای دارالفنون ارومیه افزود: در این کارگاه‌های آموزشی به لحاظ محتوا و تجهیزات، کمبودی نسبت به آموزش‌های آلمان دیده نمی شود که این امر نشانه پیشرفته بودن آموزش های کاربردی در این شهر است.
وی اضافه کرد: یکی از معدود تفاوت های آموزش های مهارتی در ارومیه و شهرهای آلمان، قدیمی بودن برخی تجهیزات است که در ارائه آموزش‌های اولیه و تئوریک اهمیت خاصی ندارد.
وی با بیان اینکه وظیفه سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کشورهای مختلف، ارائه آموزش‌های تخصصی نیست، اظهار داشت: این آموزش ها بیشتر در شرکت‌ها انجام می گیرد و هزینه آن نیز توسط شرکت های مجری تامین می شود.
مدرس مکانیک صنعتی بنیاد SBH آلمان با اشاره به اینکه مهمترین تفاوت ایران و آلمان، گرایش جوانان به آموزش های مهارتی است، بیان کرد: بیش از 50 درصد جوانان در این کشور، آموزش‌های شغلی را به تحصیلات دانشگاهی ترجیح می‌دهند در حالی که اکثر کارآموزان در ایران به ویژه استان آذربایجان غربی را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.
محسن مددی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی نیز در این بازدید از اجرای طرح همکاری آموزش شغلی دوگانه ایران و آلمان خبر داد و گفت: در صدد هستیم با اجرای این طرح، زمینه ارتقای کیفی آموزش های مهارتی را در استان فراهم کنیم.
به گزارش ایرنا، کارشناس بنیاد SBH آلمان به همراه مدیر پروژه همکاری ایران و آلمان از کارگاه های مهارت آموزی مرکز آموزش فنی و حرفه ای دارالفنون ارومیه بازدید کردند.
سالانه بیش از 14 میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در آذربایجان غربی ارائه می شود و دهها هزار جوان از این آموزش ها بهره می برند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.